تاریخ انتشار:1401/2/22

اولین کشتی کانتینری خودران در چین به بهره برداری رسید
اقتصاد سرامد - اولین کشتی کانتینری الکتریکی خودران با قابلیت کنترل از راه دور وارد چرخه خدمات رسانی دریایی چین شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، مقامات چینی اعلام کردند که پس از یک دوره آزمایشهای گسترده، اولین کشتی فیدر کانتینری الکتریکی خودران جهان را آماده بهره برداری کردهاند.
این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی۸۰۰۰ dwt و ظرفیت ۳۰۰ TEUو طول ۳۸۴ فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی ۱۲ گره و سرعت عملیاتی ۸ گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.
طراحی این کشتی توسط Bestway با همکاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال ۲۰۱۹ امضا شد. این کشتی در آوریل ۲۰۲۱ برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.
بر اساس گزارشها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده میکند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعههای ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینهسازی هوشمند انرژی یکپارچه میکند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.
این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری ۵G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ TEU در آینده کمک خواهد کرد
این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی۸۰۰۰ dwt و ظرفیت ۳۰۰ TEUو طول ۳۸۴ فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی ۱۲ گره و سرعت عملیاتی ۸ گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.
طراحی این کشتی توسط Bestway با همکاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال ۲۰۱۹ امضا شد. این کشتی در آوریل ۲۰۲۱ برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.
بر اساس گزارشها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده میکند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعههای ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینهسازی هوشمند انرژی یکپارچه میکند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.
این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری ۵G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ TEU در آینده کمک خواهد کرد
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر سازمان بنادر
اخبار روز
-
متعادلسازی تعرفهها برای جذب بارهای بیشتر به سمت ریل
-
حضور هنرمندان در شهرهای جدید هویت بخش این شهرهاست
-
نودمین نشست هیات مقررات زدایی به ریاست دکتر مدنی زاده برگزار شد
-
امضای تفاهمنامه تأمین مسکن سینماگران بین وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
حمایت راهبر دانش از چهارمین رویداد ملی فناوری و کارآفرینی دریایی
-
ظرفیت بالای گردشگری جزیره قشم نیازمند توجه ویژه است
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک
-
تأکید بر سیر منظم قطار برنامهای اکو در مسیر اسلامآباد- تهران-استانبول
-
نصب و جانمایی سازههای زیستگاه مصنوعی لابستر در خلیج چابهار
-
۳۵ پزشک با همکاری راهآهن به مناطق محروم اعزام میشوند
-
شیلات، یکی از فرماندهان امنیت غذایی کشور
-
جلسه شورای اداری ادارهکل راهآهن شمال۲ با حضور مدیرعامل راهآهن برگزار شد
-
پیش بینی تولید بیش از ۲۵ هزار تن آبزی در استان کرمانشاه
-
بازدید مدیرعامل راهآهن از مسیر ریلی رشت – بندر کاسپین
-
بررسی گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۴۰۴ شیلات استانها
-
آمادگی اسلامآباد برای گسترش همکاریهای اقتصادی، فنی و منطقهای با تهران
-
تأکید رئیسجمهور بر تقویت سرمایه اجتماعی
-
حضور بلم لجستیک در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان (IBEX2025)