تاریخ انتشار:1401/2/22
اولین کشتی کانتینری خودران در چین به بهره برداری رسید
اقتصاد سرامد - اولین کشتی کانتینری الکتریکی خودران با قابلیت کنترل از راه دور وارد چرخه خدمات رسانی دریایی چین شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، مقامات چینی اعلام کردند که پس از یک دوره آزمایشهای گسترده، اولین کشتی فیدر کانتینری الکتریکی خودران جهان را آماده بهره برداری کردهاند.
این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی۸۰۰۰ dwt و ظرفیت ۳۰۰ TEUو طول ۳۸۴ فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی ۱۲ گره و سرعت عملیاتی ۸ گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.
طراحی این کشتی توسط Bestway با همکاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال ۲۰۱۹ امضا شد. این کشتی در آوریل ۲۰۲۱ برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.
بر اساس گزارشها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده میکند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعههای ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینهسازی هوشمند انرژی یکپارچه میکند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.
این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری ۵G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ TEU در آینده کمک خواهد کرد
این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی۸۰۰۰ dwt و ظرفیت ۳۰۰ TEUو طول ۳۸۴ فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی ۱۲ گره و سرعت عملیاتی ۸ گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.
طراحی این کشتی توسط Bestway با همکاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال ۲۰۱۹ امضا شد. این کشتی در آوریل ۲۰۲۱ برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.
بر اساس گزارشها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده میکند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعههای ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینهسازی هوشمند انرژی یکپارچه میکند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.
این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری ۵G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ TEU در آینده کمک خواهد کرد
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر سازمان بنادر
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار