تاریخ انتشار:1401/4/5
پله برقی های مترو در مدار خدمت رسانی
اقتصاد سرامد - نرخ خرابی پله برقی در متروی پایتخت کمتر از یک درصد است.
به گزارش اقتصادسرآمد، در خطوط هفتگانه متروی تهران خرابی تجهیزات پر مصرف مانند پلهبرقی ها و آسانسور ها با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده میکنند، امری غیر قابل اجتناب است اما غالبا این وسایل به سرعت تعمیر و به مدار خدمت رسانی باز می گردند.
گزارش فعالیت پله برقی ها و آسانسورها روزانه توسط کارکنان این شرکت ثبت می شود و بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود که طبق آمار موجود کمتر از یک درصد پله برقی ها در روز به دلیل خرابی خاموش هستند.
در مجموع می توان گفت که در حال حاضر فقط ۴ پلهبرقی بهمنظور بحثهای فنی و ایمنی نیاز به تعمیرات اساسی دارند و مدتی است خارج از مدار بهرهبرداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد.
همچنین روزانه تعدادی از پلهبرقیها نیز به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف می شوند که این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف شده و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به قطعه ظرف کمترین زمان ممکن تعمیرات انجام میشود.
در خصوص آسانسور ها نیز باید گفت که در حال حاضر ۱۷۶ آسانسور به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تحویل داده شده است که غالب آنها ( یک آسانسور در حال تعمیر است) در حال خدمت رسانی به مسافران در خطوط یک، دو و پنج هستند.
سایر آسانسورها به دلیل قوانینی که مطابق با شرایط مترو نیستند هنوز موفق به کسب استاندارد نشدند و قانونا امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد که امیدواریم این مشکل با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هرچه زودتر برطرف شود.
گزارش فعالیت پله برقی ها و آسانسورها روزانه توسط کارکنان این شرکت ثبت می شود و بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود که طبق آمار موجود کمتر از یک درصد پله برقی ها در روز به دلیل خرابی خاموش هستند.
در مجموع می توان گفت که در حال حاضر فقط ۴ پلهبرقی بهمنظور بحثهای فنی و ایمنی نیاز به تعمیرات اساسی دارند و مدتی است خارج از مدار بهرهبرداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد.
همچنین روزانه تعدادی از پلهبرقیها نیز به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف می شوند که این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف شده و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به قطعه ظرف کمترین زمان ممکن تعمیرات انجام میشود.
در خصوص آسانسور ها نیز باید گفت که در حال حاضر ۱۷۶ آسانسور به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تحویل داده شده است که غالب آنها ( یک آسانسور در حال تعمیر است) در حال خدمت رسانی به مسافران در خطوط یک، دو و پنج هستند.
سایر آسانسورها به دلیل قوانینی که مطابق با شرایط مترو نیستند هنوز موفق به کسب استاندارد نشدند و قانونا امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد که امیدواریم این مشکل با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هرچه زودتر برطرف شود.
برچسب ها : اقتصاد سرامد مترو تهران شهرداری
اخبار روز
-
«روایت آبی» محفلی ارزشمند برای اهالی رسانه های دریایی کشور
-
«اقتصادسرآمد» دوباره نمونه دریایی شد
-
«مجتمع قرهبرون» در منطقه آزاد مازندران؛ نمونهای موفق از زنجیره کامل تولید تا صادرات در بخش شیلات
-
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از واحدهای نمونه تولید خوراک و فرآوری آبزیان در منطقه آزاد مازندران
-
اجرای رویههای مناطق آزاد در مازندران از هفته آینده
-
بودجه سال آینده تورمی نخواهد بود
-
تکمیل ۸۸۷ نقطه حادثهخیز تا پایان سال
-
پل نوآوری و فناوری از آزمایشگاه تا عرشه کشتی
-
بازدید قائممقام مدیرعامل راهآهن از ادارهکل راهآهن شرق
-
افتتاح مسیر جدید چین – قرقیزستان – ازبکستان؛ فرصت تازه برای کریدورهای ترانزیتی ایران
-
دیدار مدیرعامل راهآهن با خیر برجسته تبریزی
-
میز تجاری جمهوری آذربایجان در منطقه آزاد ارس برگزار شد
-
پایان عملیات اجرایی راهآهن چابهار-زاهدان تا ۶ ماه آینده
-
زمانی برای تزریق تسهیلات روسی به پروژه ریلی
-
چالشها ی پیشروی تعاونی ها در حوزه دریایی
-
انتقال آب از سد خالی «لار» در دستور کار!
-
دومین همایش توسعه دریامحور و بازشناسی فرصتها
-
ضرورت پایداری پیوند فرهنگی مردم و دریا
-
الزامات داوری دریایی قراردادهای اجاره کشتی
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
