تاریخ انتشار:1401/4/5

پله برقی های مترو در مدار خدمت رسانی
اقتصاد سرامد - نرخ خرابی پله برقی در متروی پایتخت کمتر از یک درصد است.
به گزارش اقتصادسرآمد، در خطوط هفتگانه متروی تهران خرابی تجهیزات پر مصرف مانند پلهبرقی ها و آسانسور ها با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده میکنند، امری غیر قابل اجتناب است اما غالبا این وسایل به سرعت تعمیر و به مدار خدمت رسانی باز می گردند.
گزارش فعالیت پله برقی ها و آسانسورها روزانه توسط کارکنان این شرکت ثبت می شود و بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود که طبق آمار موجود کمتر از یک درصد پله برقی ها در روز به دلیل خرابی خاموش هستند.
در مجموع می توان گفت که در حال حاضر فقط ۴ پلهبرقی بهمنظور بحثهای فنی و ایمنی نیاز به تعمیرات اساسی دارند و مدتی است خارج از مدار بهرهبرداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد.
همچنین روزانه تعدادی از پلهبرقیها نیز به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف می شوند که این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف شده و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به قطعه ظرف کمترین زمان ممکن تعمیرات انجام میشود.
در خصوص آسانسور ها نیز باید گفت که در حال حاضر ۱۷۶ آسانسور به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تحویل داده شده است که غالب آنها ( یک آسانسور در حال تعمیر است) در حال خدمت رسانی به مسافران در خطوط یک، دو و پنج هستند.
سایر آسانسورها به دلیل قوانینی که مطابق با شرایط مترو نیستند هنوز موفق به کسب استاندارد نشدند و قانونا امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد که امیدواریم این مشکل با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هرچه زودتر برطرف شود.
گزارش فعالیت پله برقی ها و آسانسورها روزانه توسط کارکنان این شرکت ثبت می شود و بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود که طبق آمار موجود کمتر از یک درصد پله برقی ها در روز به دلیل خرابی خاموش هستند.
در مجموع می توان گفت که در حال حاضر فقط ۴ پلهبرقی بهمنظور بحثهای فنی و ایمنی نیاز به تعمیرات اساسی دارند و مدتی است خارج از مدار بهرهبرداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد.
همچنین روزانه تعدادی از پلهبرقیها نیز به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف می شوند که این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف شده و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به قطعه ظرف کمترین زمان ممکن تعمیرات انجام میشود.
در خصوص آسانسور ها نیز باید گفت که در حال حاضر ۱۷۶ آسانسور به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تحویل داده شده است که غالب آنها ( یک آسانسور در حال تعمیر است) در حال خدمت رسانی به مسافران در خطوط یک، دو و پنج هستند.
سایر آسانسورها به دلیل قوانینی که مطابق با شرایط مترو نیستند هنوز موفق به کسب استاندارد نشدند و قانونا امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد که امیدواریم این مشکل با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هرچه زودتر برطرف شود.
برچسب ها : اقتصاد سرامد مترو تهران شهرداری
اخبار روز
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک
-
تأکید بر سیر منظم قطار برنامهای اکو در مسیر اسلامآباد- تهران-استانبول
-
تفاهمنامه همکاری ایران و پاکستان فردا به امضا میرسد
-
نصب و جانمایی سازههای زیستگاه مصنوعی لابستر در خلیج چابهار
-
۳۵ پزشک با همکاری راهآهن به مناطق محروم اعزام میشوند
-
شیلات، یکی از فرماندهان امنیت غذایی کشور
-
جلسه شورای اداری ادارهکل راهآهن شمال۲ با حضور مدیرعامل راهآهن برگزار شد
-
پیش بینی تولید بیش از ۲۵ هزار تن آبزی در استان کرمانشاه
-
بازدید مدیرعامل راهآهن از مسیر ریلی رشت – بندر کاسپین
-
بررسی گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۴۰۴ شیلات استانها
-
آمادگی اسلامآباد برای گسترش همکاریهای اقتصادی، فنی و منطقهای با تهران
-
تأکید رئیسجمهور بر تقویت سرمایه اجتماعی
-
حضور بلم لجستیک در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان (IBEX2025)
-
دیدار وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه قطر
-
دیدار وزرای امور خارجه ایران و لبنان
-
تدوین نقشه راه تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان در سه ماه آینده
-
توسعه صنعت آبزیپروری و حمایت از صیادان شهرستان دشتی در اولویت است
-
هواپیمای md-87 با ظرفیت ۲۵ نفر به ناوگان هوایی اضافه شد