انصاری نیک در همایش «توسعه‌ روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور»

تولید 40 محصول در پنج سال آینده در پتروشیمی بندر امام

همایش توسعه‌ روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد. 
در این همایش که با حضور بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد، دکتر انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام، مهندس ثقفی رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت، دکتر سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر رشید قانعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و دستیار دکتر علی عسکری در توسعه صنایع دانش بنیان و پایین دستی و  دکتر زهتابچیان کارآفرین و صادر کننده نمونه کشور به سخنرانی خواهند پرداخت. 
در حاشیه این همایش نیز بیش از ۷۰ شرکت در قالب نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. 
همایش دوروزه «توسعه‌ روابط با شرکت‌های دانش بنیان و فناور» با همت شرکت پتروشیمی بندرامام، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی اروند و با هدف رفع مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان و بی‌نیازی صنعت پتروشیمی از خارج از امروز تا ۱۵ آبان ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد داشت و قرار است چندین تفاهم‌نامه در حاشیه آن به مرحله انعقاد برسد.
 
تولید 40 محصول در پنج سال آینده در پتروشیمی بندر امام
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: در حال حاضر ۳۱ محصول پتروشیمی در بندر امام تولید می‌شودکه تا پنج سال آینده به ۴۰ محصول خواهد رسید.
دکترسپهدارانصاری نیک در این همایش اظهار کرد: درآستانه پنجاه سالگی پتروشیمی بندرامام با همکاری شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی به سوی نوسازی و پویایی این مجتمع پتروشیمی گام برخواهیم داشت.
وی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: ارتباط و همکاری با این شرکت ها تداوم خواهد یافت و با امضای چندین توافق نامه وتفاهم نامه به دنبال استفاده از تمام ظرفیت های موجود داخلی هستیم و باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ۳۱ محصول پتروشیمی بندر امام تولید می‌شودکه تا پنج سال آینده به ۴۰ محصول خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید توان ساخت داخل را توسعه بدهیم گفت: با توان ساخت داخل و نوآوری می توانیم عمق استراتژیک پیدا کنیم و پتروشیمی بندر امام با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پویایی خود را ادامه خواهد داد و  از تجربه‌گرایی و علم باید به‌عنوان بخشی از مبانی نوآوری استفاده شود و در این راستا برای کیفیت و طراحی محصولات و حل مسئله باید روش شناخت علمی متناسب با موضوع انتخاب شود، در غیر این صورت به نتیجه موردنظر دست نمی‌یابیم، یا پروژه در نیمه‌ راه متوقف می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: باید از روش های سنتی در فرایند زنجیره تامین کالا اجتناب کنیم و به جای اعلام مشخصات فنی سازندگان خارجی که همواره وابستگی مد نظرشان است بایستی شرح نیاز را مطرح کنیم و از سازندگان داخلی تهیه کنیم.
انصاری نیک از فراهم سازی بسته های تشویقی در شرکت پتروشیمی بندر امام با حمایت هیات مدیره و سهامداران برای شرکت های نوآور و دانش بنیان ساخت داخل خبر داد و افزود: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه پتروشیمی بندر امام قرار دارد.
وی ادامه داد: این همایش با هدف عینیت بخشی و عملی سازی شعار سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و از همه همکاران که از چندماه قبل به صورت شبانه روزی برای برگزاری آن فعالیت داشتند تشکر می کنم.

۱۷ درصد دانش‌بنیان‌ها در زمینه صنعت نفت فعالیت می‌کنند
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: حدود ۱۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد فعالان دانش‌بنیان در این حوزه عضو استصنا هستند.
احسان ثقفی نیز در این همایش با بیان اینکه دانش‌بنیان بودن پایه پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هر حرکت و پویشی اگر مبتنی بر دانش باشد پایدار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دریچه ورود به بازار خارج از کشور و توسعه ارزآوری منوط به فعالیت‌های دانش‌محور است، افزود: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در پنج سال گذشته ۱۰ برابر شده، به‌طوری‌ که از ۳۵ هزار میلیارد تومان به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: حدود ۱۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد فعالان دانش‌بنیان در این حوزه عضو انجمن استصنا هستند.
به گفته ثقفی، تعداد اعضای انجمن استصنا که فعالیت دانش‌بنیانی دارند ۲۳۱ شرکت هستند که ۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور را که ۶ هزار شرکت هستند دربرمی‌گیرند، اما همین ۴ درصد حدود ۱۰ درصد گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را عهده‌دار هستند که این رقم ظرفیت افزایش را با حمایت‌های منطقی داراست.
وی به تشکیل شورای شرکت‌های دانش‌بنیان در استصنا اشاره و اظهار کرد: این شورا نیازها را شناسایی و محصولات دانش‌بنیان را ارائه و مسیر ارائه و دستیابی به محصولات دانش‌بنیان را هموار می‌کند.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تأکید کرد: همه قراردادهایی که پیرو امضای تفاهم‌نامه با هلدینگ خلیج فارس در دو سال گذشته با شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ منعقد شد تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده و پایان یافته است و توانایی لازم برای همکاری‌های آینده نیز
وجود دارد.
تولید 40 محصول  در پنج سال آینده  در پتروشیمی  بندر امام
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه