سخنگوی وزارت صمت

توانمندی ساخت کشتی ۱۰۰ هزار تُنی به همت متخصصان ایرانی

سخنگوی وزارت صمت گفت: شرکت‌های ایرانی سازنده کشتی، توان ساخت و تعمیر اساسی انواع کشتی‌ها با ظرفیت ۲ تا ۱۰۰ هزار تُن را دارند.
به گزارش اقتصاد سرآمد،امید قالیباف افزود: نفتکش اقیانوس پیمای افرا مکس از نمونه‌های ساخت داخل با ارز آوری ۶۰ میلیون دلاری است.
زارعی مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی صدرا می‌گوید: ۲ فروند از این نفتکش تا کنون ساخته و تحویل شده و با آغاز ساخت فروند سوم برای اولین بار در کشور وارد حوزه ساخت شناور‌های اقیانوس پیما 
شده ایم.
توجه و استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های داخلی در حوزه صنایع دریایی با اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم رضایت کارکنان صنعت کشتی سازی را به همراه داشته است.مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی صدرا با بیان اینکه با توجه به فرسودگی ناوگان ما، نیازمند ساخت تعداد زیادی کشتی در همه اشکال هستیم، گفت: هم اکنون ساخت کشتی‌های رورو برای حمل واگن و خودرو و تریلر از نیازمندی‌های کشور است و ساخت آن ضروری است.
علاوه بر نفتکش و خودرو بر، توان ساخت انواع کشتی‌های کانتینر بر، فله بر، لایروب، صیادی، کشتی‌های تفریحی و البته سکو‌های نفتی در کشور وجود دارد.آقای رضوی مدیر مجموعه کاسپین شرکت صدرا می‌گوید: به جرات می‌توانم بگویم جزء ۵ کشور دنیا هستیم که توانستیم سکوی semi-submersible (نیمه شناور استخراج نفت) با توانایی استخراج نفت از سطح دریا و به میزان ۷۵۰۰ متر را بسازیم.
بر اساس این گزارش؛ بهره مندی کشور در اتصال به دریا در شمال و جنوب و همچنین اهمیت استفاده از ترانزیت دریایی کالا و انرژی، اهمیت توسعه صنایع دریایی از جمله کشتی سازی را دو چندان می‌کند.
به گفته جعفری دبیر شورای عالی صنایع دریایی؛ برای جایگزینی شناور‌های استیجاری حمل بار، طرح‌هایی را با شرکت‌های توانمند داخلی آغاز 
کرده ایم.
اعتماد شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه صنایع دریایی به شرکت‌های تولید کننده داخلی می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال بالا، باعث فعال شدن بیش از ۲۰ صنعت مرتبط با کشتی سازی در کشور شود.
  توانمندی ساخت کشتی ۱۰۰ هزار تُنی به همت متخصصان ایرانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه