دستور اژه‌ای به مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی درباره مجازات تهدیدکنندگان زندگی مردم

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی باید کسانی که بازاریان و کامیون‌داران را تهدید می‌کنند که اگر کار را تعطیل نکنند مغازه و کامیون آنها را به آتش می‌کشند، شناسایی، تعقیب و محاکمه کنند.
به گزارش اقتصاد سرآمد ، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از حق جهادی بی‌مثال داشتند و الگو و اسوه‌ای بی‌همتا در عبودیت و بندگی و تجلی جایگاه متعالی زن، مادری و همسرداری هستند.رئیس دستگاه قضا در ادامه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: 16 آذر، روز دانشجو، یادآور مقابله دانشجویان در برابر استکبار جهانی و نفوذ اجانبی نظیر آمریکا و انگلیس در کشور است. امروز نیز دانشجویان ما بیش از گذشته در مسیر مقابله با استکبار جهانی هستند و اجازه تحریف و انحراف مسیر حق‌طلبانه مبارزه با مستکبران را نمی‌دهند. 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن در این مقطع به هدف خود نایل نشده است، گفت: دشمن و عوامل و اذناب او تلاش دارند با ایجاد رعب و وحشت و دروغ‌پردازی و تحریف مسائل، نگذارند فتنه‌ای که روشن کرده‌اند خاموش شود.  لذا مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی باید در نهایت جدیت با عناصری که درصدد اقدامات ایذایی ضدمردمی هستند برخورد کنند.
قاضی‌القضات تاکید کرد: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آنها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ اینها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند.
رئیس عدلیه در همین راستا به دادستان‌های سراسر کشور نیز دستور داد تا شناسایی و دستگیری عناصر تهدیدکننده مردم، شهروندان، کسبه و کامیون‌داران را از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مطالبه کنند و با این نگرش که این نوع تهدید کردن یک تهدید ساده نیست، به تعقیب و محاکمه و مجازات این عناصر تهدیدکننده مبادرت ورزند.
دستور اژه‌ای به مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی درباره مجازات تهدیدکنندگان زندگی مردم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه