جذب بیش از ۳۰۰ فارغالتحصیل دانشکده نفت در مجتمع پارس جنوبی
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد
گروه نفت و انرژی - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تلاش شبانهروزی کارکنان این مجموعه عظیم گازی برای گرمابخشی به خانههای مردم و ارزآوری برای کشور، از تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد مجتمع خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد باهوش که بیش از ۳۰ سال خدمت در حوزههای نفت و گاز در زمینههای مختلف مهندسی، اچاسئی و برنامهریزی در کارنامه دارد و از فروردینماه امسال بر صندلی مدیرعاملی مجتمع گاز پارس جنوبی تکیه زده است، در گفتوگویی مشروح با سایت وزارت نفت، ابتدا توضیحاتی درباره رسیدگی به وضع سرمایه انسانی این مجموعه عظیم گازی ارائه کرد.
وی گفت: در چهار حوزه تبدیل وضعیت کارکنان بند «د»، بند «و»، بحث آزمون سراسری و گروه «الف» دانشکده نفت تاکنون اقدامهای مؤثری انجام شده است؛ مشمولان بند «د» از تبصره ۲۰ حدود ۳ هزار و ۶۰ نفر هستند و تعداد زیادی از آنها جذب شدند و بقیه فرآیند جذب را میگذرانند، از مشمولان بند «و» ۷۶ نفر را جذب کردیم و تبدیل وضعیت آنها انجام شده است، ۵۲ نفر هم از نیروهای قرارداد مستقیم ما از حالت قرارداد مدتموقت به قرارداد مدتمعین تبدیل وضعیت شدند.
جذب بیش از ۳۰۰ فارغالتحصیل گروه «الف» دانشکده نفت
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: فرآیند جذب و استخدام بیش از ۳۰۰ نفر نیروی جدید از فارغالتحصیلان گروه الف دانشکده نفت نیز انجام شده و انشاءالله تا دو ماه باقیمانده تا پایان امسال آغاز بهکار خواهند کرد و امیدواریم در بهار ۱۴۰۲ با همت و تلاش مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران آزمون سراسری استخدام داشته باشیم.
باهوش تصریح کرد: مجوزهایی هم گرفتیم تا بتوانیم تعدادی از نیروهای توانمند پیمانکاری در حوزههای مختلف تعمیرات، بهرهبرداری، اچاسئی و بازرسی فنی را برای مجتمع جذب کنیم و از خدمات این نیروها بهره ببریم.
وی در ادامه با اشاره به بهرهمندی حداکثری پالایشگاههای پارس جنوبی از توان داخل و شرکتهای دانشبنیان بیان کرد: با توجه به شعار سال، مصوبهها و بخشنامههای بسیار خوبی از سوی سازمانها و مراجع ذیربط بهمنظور راهگشایی استفاده از توان و دانش جوانان بومی کشور صادر شد و ما کارهایی مؤثر در سطح مجتمع پارس جنوبی انجام دادیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با توجه به ارتباط صنعت با دانشگاه کمک بسیار مؤثری به توانمندی جوانان مملکت شد و ما در این رابطه بالاترین مقام را در حوزه استفاده از ظرفیت دانشبنیان در سطح کشور کسب کردیم و شورای عالی امنیت از مجتمع پارس جنوبی در این باره قدردانی کرد و ما رتبه نخست را در تولید بار اول سطح کشور کسب کردیم.
به گفته باهوش، تجهیزاتی که تا چندی پیش توسط شرکتها و مؤسسههای خارجی تأمین میشد، اکنون با حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و شرکتهای دانشبنیان بهدست جوانان ایرانی تهیه و تولید میشود.
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد
وی با اشاره به تولید حداکثری گاز در پالایشگاههای سیزدهگانه پارس جنوبی در فصل زمستان تصریح کرد: مجموعه تعهد تولید پالایشگاههای ما از ۲۰ فاز عملیاتی حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز است، اما اکنون روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد یعنی مجموعاً ۵۷۶ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین تولید و از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاهها منتقل میشود نیاز صنایع پاییندستی پتروشیمیها را تأمین میکنیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه گفت: در پالایشگاههای پارس جنوبی، افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فازها، پالایشگاهها و مجتمع گاز پارس جنوبی بهدست میآید، از جمله گاز مایع (الپیجی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاههای نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پاییندستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات که ازسوی مجتمع پارس جنوبی تأمین میشود.
گامهای بلند برای کاهش انتشار
گازهای مشعل
باهوش با اشاره به تلاشها همسو با کاهش انتشار گازهای مشعل در پارس جنوبی و منطقه عسلویه اظهار کرد: کشور ما اکنون از نظر سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل جزو هفت کشور دنیاست که ما باید این وضع را هرچه سریعتر بهبود بخشیم و بتوانیم از این ردهبندی خارج شویم به همین دلیل بنا به دستور وزیر نفت، اقدامهای مطلوبی انجام شده است.
وی اعلام کرد: اکنون در هر دو سایت پارس جنوبی در حال تأمین قطعات مربوط بهمنظور اصلاح سیستم مشعلها هستیم. از دیگر اقدامهای مؤثر، بحث مزایده گازهایی است که ما به سمت مشعل میفرستیم و اکنون در ابتدای راه است و آگهی مزایده آن ابلاغ شده و انشاءالله در آینده نه چندان دور بتوانیم ازسوی شرکتهای داخلی این گاز را برای مرحله تولید به دیگر صنایع به فروش برسانیم و به این شکل بحث SO2 و مشعلسوزی را هم برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم منطقه و کارکنان مجتمع و خانوادههایشان بهبود بخشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد باهوش که بیش از ۳۰ سال خدمت در حوزههای نفت و گاز در زمینههای مختلف مهندسی، اچاسئی و برنامهریزی در کارنامه دارد و از فروردینماه امسال بر صندلی مدیرعاملی مجتمع گاز پارس جنوبی تکیه زده است، در گفتوگویی مشروح با سایت وزارت نفت، ابتدا توضیحاتی درباره رسیدگی به وضع سرمایه انسانی این مجموعه عظیم گازی ارائه کرد.
وی گفت: در چهار حوزه تبدیل وضعیت کارکنان بند «د»، بند «و»، بحث آزمون سراسری و گروه «الف» دانشکده نفت تاکنون اقدامهای مؤثری انجام شده است؛ مشمولان بند «د» از تبصره ۲۰ حدود ۳ هزار و ۶۰ نفر هستند و تعداد زیادی از آنها جذب شدند و بقیه فرآیند جذب را میگذرانند، از مشمولان بند «و» ۷۶ نفر را جذب کردیم و تبدیل وضعیت آنها انجام شده است، ۵۲ نفر هم از نیروهای قرارداد مستقیم ما از حالت قرارداد مدتموقت به قرارداد مدتمعین تبدیل وضعیت شدند.
جذب بیش از ۳۰۰ فارغالتحصیل گروه «الف» دانشکده نفت
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: فرآیند جذب و استخدام بیش از ۳۰۰ نفر نیروی جدید از فارغالتحصیلان گروه الف دانشکده نفت نیز انجام شده و انشاءالله تا دو ماه باقیمانده تا پایان امسال آغاز بهکار خواهند کرد و امیدواریم در بهار ۱۴۰۲ با همت و تلاش مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران آزمون سراسری استخدام داشته باشیم.
باهوش تصریح کرد: مجوزهایی هم گرفتیم تا بتوانیم تعدادی از نیروهای توانمند پیمانکاری در حوزههای مختلف تعمیرات، بهرهبرداری، اچاسئی و بازرسی فنی را برای مجتمع جذب کنیم و از خدمات این نیروها بهره ببریم.
وی در ادامه با اشاره به بهرهمندی حداکثری پالایشگاههای پارس جنوبی از توان داخل و شرکتهای دانشبنیان بیان کرد: با توجه به شعار سال، مصوبهها و بخشنامههای بسیار خوبی از سوی سازمانها و مراجع ذیربط بهمنظور راهگشایی استفاده از توان و دانش جوانان بومی کشور صادر شد و ما کارهایی مؤثر در سطح مجتمع پارس جنوبی انجام دادیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با توجه به ارتباط صنعت با دانشگاه کمک بسیار مؤثری به توانمندی جوانان مملکت شد و ما در این رابطه بالاترین مقام را در حوزه استفاده از ظرفیت دانشبنیان در سطح کشور کسب کردیم و شورای عالی امنیت از مجتمع پارس جنوبی در این باره قدردانی کرد و ما رتبه نخست را در تولید بار اول سطح کشور کسب کردیم.
به گفته باهوش، تجهیزاتی که تا چندی پیش توسط شرکتها و مؤسسههای خارجی تأمین میشد، اکنون با حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و شرکتهای دانشبنیان بهدست جوانان ایرانی تهیه و تولید میشود.
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد
وی با اشاره به تولید حداکثری گاز در پالایشگاههای سیزدهگانه پارس جنوبی در فصل زمستان تصریح کرد: مجموعه تعهد تولید پالایشگاههای ما از ۲۰ فاز عملیاتی حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز است، اما اکنون روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد یعنی مجموعاً ۵۷۶ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین تولید و از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاهها منتقل میشود نیاز صنایع پاییندستی پتروشیمیها را تأمین میکنیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه گفت: در پالایشگاههای پارس جنوبی، افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فازها، پالایشگاهها و مجتمع گاز پارس جنوبی بهدست میآید، از جمله گاز مایع (الپیجی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاههای نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پاییندستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات که ازسوی مجتمع پارس جنوبی تأمین میشود.
گامهای بلند برای کاهش انتشار
گازهای مشعل
باهوش با اشاره به تلاشها همسو با کاهش انتشار گازهای مشعل در پارس جنوبی و منطقه عسلویه اظهار کرد: کشور ما اکنون از نظر سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل جزو هفت کشور دنیاست که ما باید این وضع را هرچه سریعتر بهبود بخشیم و بتوانیم از این ردهبندی خارج شویم به همین دلیل بنا به دستور وزیر نفت، اقدامهای مطلوبی انجام شده است.
وی اعلام کرد: اکنون در هر دو سایت پارس جنوبی در حال تأمین قطعات مربوط بهمنظور اصلاح سیستم مشعلها هستیم. از دیگر اقدامهای مؤثر، بحث مزایده گازهایی است که ما به سمت مشعل میفرستیم و اکنون در ابتدای راه است و آگهی مزایده آن ابلاغ شده و انشاءالله در آینده نه چندان دور بتوانیم ازسوی شرکتهای داخلی این گاز را برای مرحله تولید به دیگر صنایع به فروش برسانیم و به این شکل بحث SO2 و مشعلسوزی را هم برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم منطقه و کارکنان مجتمع و خانوادههایشان بهبود بخشیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آمریکا معافیت تحریمی میدان گازی مشترک ایران و انگلیس را تمدید کرد
-
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد
-
سولفور زدایی از نفت کوره ۲ الی ۳ میلیارد دلار هزینه دارد
-
افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در پی افت فشار گاز
-
سرمایهگذاری توسعه انرژیهای تجدیدپذیر سرمایهگذاریها در صنعت خط قرمز پتروشیمی است
-
افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد
-
تعرفههای پلکانی در انتظار مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف میکنند
-
مصرف گاز خانگی با 645 میلیون متر مکعب مجددا اوج گرفت
-
ایران چگونه رتبه پنجم ذخیره سازی گاز را از دست داد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



