استانداردسازی نفت کوره امسال اجرایی نمی شود
سولفور زدایی از نفت کوره ۲ الی ۳ میلیارد دلار هزینه دارد
معاون وزیر نفت با بیان اینکه سولفور زدایی از نفت کوره برای هر پالایشگاه ۲ الی ۳ میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: کشورهای واردکننده مازوت از ما، با استفاده از فیلتر آلایندگی آن را مدیریت می کنند.به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل سالاری افزو: تولید مازوت استاندارد و سولفور زدایی از نفت کوره برای هر پالایشگاه ۲ تا ۳ میلیارد دلار هزینه دارد. به همین دلیل چگونگی و نحوه تامین منابع لازم برای اجرای آن اهمیت بالایی دارد.سولفور زدایی از نفت کوره برای هر پالایشگاه ۲ تا ۳ میلیارد دلار هزینه دارد. به همین دلیل چگونگی و نحوه تامین منابع لازم برای اجرای آن اهمیت بالایی دارداو ادامه داد: بخشی از منابع لازم برای سولفور زدایی از مازوت طبق قانون بودجه قرار است که از محل تفاوت کیفی سازی تامین شود. البته پیشنهاد ما این است که درآمد ناشی از عوارض آلایندگی در قانون صرف طرح های توسعه ای مربوط به هوای پاک و کاهش آلایندگی و پروژه هایی از این دست شود. به باور من کسی که صنعت سبز دارد، نباید عوارض و آلایندگی پرداخت کند.مدیر عامل شرکت پخش و پالایش همچنین در پاسخ به این سوال که استاندارد نفت کوره از چه تاریخی در کشور اجرایی خواهد شد، به بازار گفت: پروژه هایی برای استاندارد سازی نفت کوره دیده شده و در شرکت های پالایشی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به تدریج در حال انجام است. همچنین مدل هایی نیز برای سرمایه گذاری در پالایشگاه ها دیده شده است. به موازات این کارها مجوزهای زیست محیطی هم اخذ میشود.معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط و کیفیت هوای بسیاری از کلان شهرهای کشور، استاندارد سازی مازوت امسال اجرایی می شود، افزود: اجرای یکباره این طرح شدنی نبوده و امسال شرایط برای آن فراهم نیست.او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توپ آلایندگی بالای مازوت های تولید شده در کشور را به زمین نیروگاه انداخته و می گوید: سولفور زدایی از نفت کوره در پالایشگاه ها سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و به همین دلیل به موازات پالایشگاه باید در نیروگاه ها هم سرمایه گذاری های متعددی در این حوزه صورت گیرد.مازوتی که ما صادر می کنیم عمدتا مصرف حرارتی داشته و در نیروگاه سایر کشورها مصرف می شود. اما در نیروگاه با استفاده از فیلترها بحث انتشار آلاینده ها را مدیریت می کنندمعاون وزیر نفت همچنین ادامه داد: در بسیاری از نیروگاه های سایر کشورها از زغال سنگ استفاده می شود، اما سطح آلایندگی ها به دلیل فیلترهایی که استفاده می کنند، کمتر از ماست.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آمریکا معافیت تحریمی میدان گازی مشترک ایران و انگلیس را تمدید کرد
-
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد
-
سولفور زدایی از نفت کوره ۲ الی ۳ میلیارد دلار هزینه دارد
-
افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در پی افت فشار گاز
-
سرمایهگذاری توسعه انرژیهای تجدیدپذیر سرمایهگذاریها در صنعت خط قرمز پتروشیمی است
-
افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد
-
تعرفههای پلکانی در انتظار مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف میکنند
-
مصرف گاز خانگی با 645 میلیون متر مکعب مجددا اوج گرفت
-
ایران چگونه رتبه پنجم ذخیره سازی گاز را از دست داد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



