رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران
افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در پی افت فشار گاز
رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران با بیان اینکه متوسط مصرف در دی ماه به 105 میلیون لیتر رسید، گفت: کسی چنین مصرفی را پیشبینی نمیکرد، به طوری که نسبت به ماههای گذشته حدود 7 درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 20 درصد متوسط افزایش یافت.به گزارش اقتصادسرآمد، همایون صالحی درباره وضعیت اخیر توزیع بنزین در کشور باتوجه به افزایش مصرفی که در پی افت فشار گاز رخ دادبه ایلنا، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در تامین گاز به مشکل برخوردیم و با افت گاز مواجه شدیم، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور شدند در برخی استانها واحدهای سیانجی را تعطیل کنند و هر جایی لازم بود گاز قطع شد. به همین نسبت هم با افزایش مصرف بنزین مواجه شدیم، افزایش مصرف به گونهای بود که در یک روز از دی ماه به 118 میلیون لیتر هم رسید در حالی که در هیچ زمستانی این اتفاق نیفتاده بود.وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان سالهای گذشته ما همیشه کاهش مصرف داشتیم، اما امسال به دلایل مختلف از جمله اینکه افت گاز شدیدتر از سالهای گذشته بود مصرف بنزین بالا رفت و ناترازی بیشتر خود را نشان داد. وی با بیان اینکه متوسط مصرف در دی ماه به 105 میلیون لیتر رسید، گفت: کسی چنین مصرفی را پیشبینی نمیکرد، به طوری که نسبت به ماههای گذشته حدود 7 درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 20 درصد متوسط افزایش یافت.رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران با پیشبینی اینکه در نوروز امسال با مشکل تامین بنزین مواجه میشویم، تصریح کرد: هنوز نمیدانیم به واردادت منجر میشود و یا اینکه باید تولید بیشتر بنزین داشته باشیم اما آنچه واضح است اینکه همه ارکان باور پیدا کردند که باید ظرفیتها را بالاببرند. طبق اخبار واصله از پالایشگاه اصفهان؛ به شدت تلاش میشود که بتوانند افزایش تولید داشته باشند، البته برنامه درازمدت و میانمدت تا سال 1405 هم در نظر گرفتهاند، اما واقعیت اینکه اینها علاج درد نیست.وی بیان داشت: طی چند سال گذشته همه شرایط بحرانی را به شکل مسکن موقتی طی کردیم، ما هر سال این مشکل را داشتیم مثلا امسال گفته شد که پیشبینی لازم برای تامین گاز زمستانی صورت گرفته است اما این اتفاق نیفتاد، حتی پیشبینی میشد که اروپا به زحمت بیفتد ولی در کشور ما این اتفاق افتاد. بنابراین برای نوروز باید از هم اکنون تدابیر اندیشیده شود تا به لحاظ تامین سوخت دچار چالش نشویم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آمریکا معافیت تحریمی میدان گازی مشترک ایران و انگلیس را تمدید کرد
-
تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد
-
سولفور زدایی از نفت کوره ۲ الی ۳ میلیارد دلار هزینه دارد
-
افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در پی افت فشار گاز
-
سرمایهگذاری توسعه انرژیهای تجدیدپذیر سرمایهگذاریها در صنعت خط قرمز پتروشیمی است
-
افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد
-
تعرفههای پلکانی در انتظار مشترکانی که بیش از الگو برق مصرف میکنند
-
مصرف گاز خانگی با 645 میلیون متر مکعب مجددا اوج گرفت
-
ایران چگونه رتبه پنجم ذخیره سازی گاز را از دست داد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



