تاکید دریادار ایرانی بر ظرفیت‌های دریایی کشور و حرکت به سوی ایجاد تمدن دریایی 

رونمایی از بالگرد‌های جدید دریایی در آینده نزدیک

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بالگرد‌های جدید دریایی تولید شده است که در فرصت مناسب از آن‌ها رونمایی خواهد شد.به گزارش اقتصادسرآمد، امیر دریادار شهرام ایرانی با تاکید بر ظرفیت‌های دریایی کشور و حرکت به سوی ایجاد تمدن دریایی اظهار داشت: دریا می‌تواند محور توسعه و پیشرفت کشور ما باشد. البته یک فرصت بسیار بزرگ برای توسعه کشور از طریق دریا برای ما وجود دارد و سواحل مکران به‌عنوان دروازه این دسترسی برای توسعه دریا محور است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: بهره‌مندی از دریا برای ما یک مزیت ژئوپلیتیک است و کسانی که از این ظرفیت برخوردار نیستند، دچار یک خفگی ژئوپلیتیکی هستند. در تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب نیز سهم و نقش آفرینی ارگان‌های دریایی می‌تواند بسیار مؤثر و حتی تاریخ‌ساز باشد. ما باید برای ساخت ایران بزرگ جهاد بزرگی هم انجام دهیم و این موضوعی است که رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم بر آن تأکید کرده‌اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتش هرکجا که حضور داشته اساس کارش بر توسعه و پیشرفت آن منطقه بوده است. اولین اقدامی که بعد از فرمان فرمانده معظم کل قوا انجام شد، ایجاد حداقل امکانات در منطقه جاسک و مکران بود تا بتوانیم نیروی انسانی و تجهیزات را به این منطقه انتقال دهیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به ایجاد مرکز بین‌المللی امنیت دریایی در کنارک، خاطرنشان کرد: مرکز بین المللی امنیت دریایی واقع در کنارک و سواحل جنوب شرق کشورتوانسته ارتباط خود را با سایر مراکز امنیت در منطقه برقرار کند و با همکاری ارگان‌های دریایی داخلی و کشور‌های منطقه یک تسلط اطلاعاتی کامل و کافی را در منطقه در حوزه امنیت و ایمنی دریانوردان دارد.
امیر دریادارشهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در دریا است، در این مرکز رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. اگر شناوری در حالت اضطرار قرار بگیرد آن‌گاه اطلاعاتش به سرعت در این مرکز مورد پایش و پالایش قرار گرفته و به سرعت به آن امدادرسانی می‌شود.
رونمایی از بالگرد‌های جدید دریایی در آینده نزدیک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه