اسماعیلی در آئین نکواشت مرحوم مقدسی و رونمایی از نشان قلم مقدس

انقلاب اسلامی روزنامه‌نگاری را در کشور متحول کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حوزه روزنامه‌نگاری را در کشور ما متحول کرد و چند نسل مهم از روزنامه‌نگاران را داریم که پس از انقلاب اسلامی به جامعه معرفی شدند.آئین نکواشت مرحوم رضا مقدسی و رونمایی از نشان قلم مقدس برای روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعات وزیر ارشاد، همسر و پسر مرحوم مقدسی و جمعی از مدیران و سردبیران و اصحاب رسانه در مجموعه تالار وحدت برگزار شد.بخشی از این‌برنامه رونمایی از نشان قلم مقدس بود که توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و ابوالفضل عمومی نماینده مجلس انجام شد. سپس اعضای خانواده رضا مقدسی اولین‌نشان قلم مقدس را دریافت کردند.
دریافت‌کنندگان اولین‌نشان قلم مقدس از این قرار بودند: مهدی محسنیان راد پیشکسوت حوزه روزنامه‌نگاری، محمود عبدالحسینی عکاس مطبوعاتی، فتح الله جوادی مدیرمسئول اطلاعات هفتگی و عباس ملکی عکاس مطبوعاتی.
پس از مراسم تجلیل اسماعیلی به سخنرانی پرداخت و با گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، گفت: خوشحالم که در روز اول دهه فجر و در میان تمام برنامه‌های وزارت ارشاد، این جلسه را شاهدیم و ادای دینی به جامعه رسانه‌ای کشور شد. ما در وزارتخانه در حوزه های فرهنگی و هنری و سینمایی رویدادهای متنوعی داریم و جای چنین رویدادی خالی بود. امیدواریم این رویداد در سالهای آینده به یک جریان سازنده تبدیل شود.وی افزود: روزنامه از مواردی بود که ایرانیان از غرب وارد کردند. من همیشه فکر می‌کنم به این مساله که بین واردات تمام وسایل ارتباطی و فرهنگی، حوزه روزنامه نگاری محلی بوده که بیشترین امتزاج را با زندگی و فرهنگ مردم پیدا کرده است. از ابتدای بنیان جریان روزنامه نگاری افرادی داشتیم که امین و خیرخواه بودند و نسبت به مسائل جامعه حساسیت داشتند. مهمترین وسیله و ابزار تبلیغاتی در مهمترین اتفاقات کشور از زمان مشروطه تا به امروز، روزنامه بود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه روزنامه نگاری از زمان مشروطه در کشور ما حرفه‌ای بود و از دوره‌های متاخر خود نیز بعضا جلوتر بود. انقلاب اسلامی حوزه روزنامه نگاری را هم در کشور ما متحول کرد و ما چند نسل مهم از روزنامه نگاران را داریم که پس از انقلاب اسلامی به جامعه معرفی شدند و منشا خیر و برکت بسیاری بودند. حرفه روزنامه نگاری در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی که جایگاه مردم در آن تغییر کرد بسیار برجسته شد و تعداد زیادی از روزنامه نگاران موفق این حوزه امروز هم در حال خدمت هستند.وی در پایان گفت: ما در حوزه‌های فرهنگی‌هنری فعالیت‌های متنوعی داریم اما جای چنین برنامه و نشانی در حوزه روزنامه‌نگاری خالی بود و انشالله نشان رضا مقدسی یا قلم مقدس، طی سال‌های آینده به جریان سازنده در امور روزنامه‌نگاری منجر شود. حوزه روزنامه‌نگاری بیشترین انتظار را در حوزه باورهای دینی و سنتی جامعه پیدا کرده و مرحوم رضا مقدسی هم یکی از رویش‌های نسل بعدی روزنامه نگاری انقلاب اسلامی بود.
 انقلاب اسلامی روزنامه‌نگاری  را در کشور متحول کرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه