نمایشگاه بین‌المللی واردات چین فرصتی مناسب برای حضور صادرکنندگان

نشست خبری معرفی فرصت‌های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در سالن اصفهان برگزار گردید.
به گزارش اقتصاد سرآمد، حامد بی آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار داشت: نمایشگاه واردات چین بزرگترین نمایشگاه واردات به کشور چین است و فرصت مناسب برای توسعه صادرات و ورود کالا‌های ایرانی به بازار این کشور است.
وی افزود: اولین دوره نمایشگاه واردات چین که با نام CIIE شهرت دارد، در سال 2018 برگزار شد. نمایشگاه واردات چین اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین است.
معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران با بیان اینکه چین یک کشور پیشرو است، تصریح کرد: هدف ایران گسترش صادرات است و این کشور به عنوان قطب صادراتی جهان است که از ۶ سال گذشته بر اساس تدبیری نمایشگاه وارداتی را راه اندازی کرده است.
بی آزار با بیان اینکه یک پاویون ملی دراین نمایشگاه برای ایران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در پنجمین دوره نمایشگاه واردات چین دو هزار و ۸۰۰ هزار شرکت خارجی در ۸۰۰ هزار مترمربع حضور داشتند که ۷۳ میلیارد دلار گردش مالی نیز داشته است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۶ گروه کالایی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مواد غذایی و محصولات کشاورزی، صنعت خودرو، هوش مصنوعی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای مصرفی و خدمات فنی و مهندسی مجموع این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.
بی آزار با بیان اینکه سهم ایران از کل تجارت چین یک درصد است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با همدلی و هم افزایی با توجه به روابط دوستانه و دراز مدت دو کشور سهم خود را افزایش دهیم.
در ادامه نشست مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با حضور فعالانه در ششمین نمایشگاه واردات چین می توانیم از فرصت موجود برای گسترش صادرات ایران به جهان استفاده کنیم و سهم بیشتری از بازار چین را به خود اختصاص دهیم.
کاوه دلیری با بیان اینکه در بازار این کشور رقبای زیادی حضور دارند، تصریح کرد: با وجود اینکه کشورهای همسایه ایران توجه ویژه ای به بازار شانگهای پیدا کرده‌اند باید با برنامه ریزی مناسب حضور خود را تثبیت کنیم.
ششمین نمایشگاه واردات چین ۱۴ تا ۱۹ آبان ماه به مدت شش روز برگزار می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی واردات چین فرصتی مناسب برای حضور صادرکنندگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه