خطوط برتر کشتیرانی کانتینری مورد حمایت میلیاردر‌های اروپایی هستند

سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد دلاری سهامداران خارجی برای ساخت کشتی

شرکت‌های بزرگ کانتینری مانند MSC، مرسک، CMA CGM و هاپاگ لوید برای ساخت کشتی‌های جدید بیش از ۹۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.
به گزارش اقتصاد سرآمداز بلومبرگ  خطوط برتر کشتیرانی کانتینری مورد حمایت میلیاردر‌های اروپایی هستند و  در حال حاضر حدود ۹۰ میلیارد دلار برای ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینری سفارش داده‌اند که بیشتر آن‌ها در کارخانه‌های چینی ساخته می‌شوند.
بنتبر گزارش مانا در ادامه این گزارش آمده است این سفارشات در حالی انجام می‌شود که نرخ حمل‌و‌نقل در سطوح پایینی قرار دارند و با تحویل آن‌ها ظرفیت مازاد دوباره شدت می‌گیرد.گزارش بلومبرگ حاکی است گروهی از میلیاردر‌های اروپایی در بزرگترین خطوط کانتینری جهان سرمایه گذاری می‌کنند که در رأس آن‌ها «رودولف ساعد» سهامدار CMA CGM، «جیانلوئیجی آپونته» سهامدار اصلی MSC و «Klaus-Michael Kuehne» سهامدار هاپاگ لوید و «رابرت مرسک اوگلا»  نوه  بنیانگذار مرسک قرار دارد.
بر این اساس کوئنه سهامدار ۳۰ درصدی هاپاگ لوید با ۴۶ میلیارد دلار ثروتمند‌ترین فرد آلمان است و ساعد و خانواده اش ۲۳ میلیارد دلار و آپونته MSC نیز ۲۱ میلیارد دلار سرمایه دارند.
«Erik I. Lassen» مدیر اجرایی شرکت تأمین کشتی Danish Ship Finance در این زمینه معتقد است به نظر می‌رسد مالکان خطوط کشتیرانی بزرگ که اکثراً از میلیاردر‌های اروپایی هستند به سفارش ساخت کشتی به چشم سرمایه گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند.  
وی افزود در حالی این سفارشات شکل می‌گیرد که پیش‌بینی‌های منفی برای ماه‌های آینده درباره نرخ حمل کانتینر وجود دارد؛ اما «رودولف ساعد» میلیاردر معروف  فرانسوی و سهامدار عمدۀ خط کشتیرانی این کشور علی‌رغم اینکه اذعان می‌کند از وخامت اوضاع خبر دارد با این حال نسبت به سفارش کشتی‌ها اقدام می‌کند.
در این میان شرکت مرسک نیز با وجود اینکه پیش‌بینی می‌کند حجم حمل‌و‌نقل کانتینری جهانی ممکن است در سال جاری ۲.۵ درصد کاهش یابد، اما به سفار‌ش ساخت ادامه می‌دهد.
سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد دلاری سهامداران خارجی برای ساخت کشتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه