بخشدار بندرریگ گناوه: 

مسئولیت حفظ اسکله صیادی جزیره شمالی به شیلات منتقل می‌شود

 
بخشدار بندرریگ از توابع شهرستان گناوه گفت: مسئولیت حفظ و نگهداری و ادامه عملیات اجرایی اسکه صیادی روستای ساحلی جزیره شمالی این بخش از اداره کل بنادر و دریانوردی استان به شیلات منتقل می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، ضرغام محمدی به ایرنا اظهار کرد: این تصمیم در پی پیگیری ها و جلسه اخیر در استانداری بوشهر در خصوص تعیین تکلیف و ادامه عملیات اجرایی اسکله صیادی جزیره شمالی اتخاذ و به ثمر نشست.وی افزود: در این جلسه پس از طرح نظرات و پیشنهادات اعضا مقرر شد اداره کل شیلات استان بوشهر ضمن انجام امور کارشناسی نسبت به رفع موانع اجرایی و تعیین پیمانکار واجد صلاحیت، اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی با تقدیر از دستورات مساعد استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی در راستای پیگیری ساماندهی به وضعیت اسکله صیادی این روستا، گفت: احداث این اسکه به لحاظ شرایط شغلی اکثریت اهالی که صیادی است یکی از مطالبه‌های اصلی مردم این است.
بخشدار بندرریگ افزود: عملیات اجرایی این اسکله از سال۱۳۹۰ آغاز شد اما به علت نبود اعتبار کافی و متولی مشخص به مدت ۱۲ سال متوقف شد که با پیگیری‌های مستمر در دولت سیزدهم، از بلاتکلیفی خارج وگره اصلی آن که متولی نداشت باز شد.
وی گفت: باتوجه به اینکه این پروژه ردیف اعتباری از قبل نداشته بود، امکان اختصاص اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی و استانی وجود نداشت که با تعیین شدن متولی آن برنامه‌ریزی لازم برای رفع و تامین بودجه انجام خواهد شد.
صیادان روستای جزیره شمالی و همچنین روستای جزیره جنوبی بدلیل نبود اسکله و پناهگاه مناسب در برابر حوادث ازجمله توفان و بارندگی و جزر و مدهای دریا ناچارند قایق های خود را در زمان رفتن به دریا با مشقات زیاد آماده کنند و چه بسا که دراین راه خطرات جانی و مالی، آنان را بارها تهدید کرده است.
روستای جزیره شمالی در نزدیک روستای جزیره جنوبی هر ۲ به عنوان قطب صیادی شهرستان گناوه در استان بوشهر بشمار می آیند.
مسئولیت حفظ اسکله صیادی جزیره شمالی به شیلات منتقل می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه