۶۷۰ تن ماهیان سردآبی از چهارمحال و بختیاری صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادرات ۴۰۰ تن ماهی سردآبی از این استان در سال گذشته گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در نیمه نخست امسال ۶۷۰ تن ماهی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین برزگر در شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد، افزود: این میزان ماهی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه و ترکیه صادر شده است.
وی با بیان اینکه صادرات را از جمله الزاماتی دانست که باید در حوزه پرورش ماهی به آن توجه کرد، اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در زمان حاضر زیر یک کیلوگرم است که ضمن اصلاح الگوی مصرف باید در زمینه صادرات آن نیز تلاش بیشتری انجام شود.
بزرگر با اشاره به فعالیت ۱۰ واحد کارخانه فرآوری با بیش از ۳۰ هزار تن ظرفیت بسته‌بندی در چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه فرآوری در زمان حاضر به غیر تولید تن ماهی، هیچ فعالیت دیگری انجام نمی‌شود.
برزگر ادامه داد: از سال گذشته در بخش صادرات ۲ واحد کارخانه فرآوری موفق به گرفتن کد IR شدند و اکنون ۲ واحد دیگر با هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست اجرا هستند.وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی و ۴۰ مزرعه تولید بچه ماهی با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال گذشته از این شمار مزرعه ۲۵ هزار تن ماهی قزل آلا برداشت شده است.رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۱۰ کارخانه بسته‌بندی و فرآوری با ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان وجود دارد و چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که آبزیان تولیدی در آن به صورت شکم خالی بسته‌بندی می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی با ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ هزار قطعه اظهار داشت: در زمان حاضر ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری با ظرفیت بیش از ۳۷۵ هزار تن در سال به عنوان بخشی از حلقه تولید و ارزش زنجیره آبزیان فعال است.
برزگر ادامه داد: در زمان حاضر ۷۰ درصد خوراک میگوی پرورشی و ۴۰ درصد خوراک آبزیان کشور در چهار محال و بختیاری تولید می‌شود.
۶۷۰ تن ماهیان سردآبی از چهارمحال و بختیاری صادر شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه