سخنگوی اقتصادی دولت

در آینده شاهد افزایش قدرت خرید  و بهبود معیشت مردم خواهیم بود


سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه اقتصاد ایران در دهه ۹۰ نرخ رشد نزدیک به صفر و تورم بالا داشت؛ لذا نرخ‌های رشد اخیر کمتر از سوی مردم احساس می‌شود، گفت: در آینده شاهد افزایش قدرت خرید و احساس این رشد قدرت در معیشت مردم خواهیم بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیداحسان خاندوزی در نشست خبری با تبریک پیروزی های شکوهمندانه رزمندگان و مجاهدان جبهه مقاومت در فلسطین گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی فصل بهار ۶.۲ درصد بوده و بدون احتساب نفت هم این رقم ۵.۷ درصد بوده است.
وی افزود: کیفیت رشد اقتصادی هم مهم است به نحوی که گرچه در بهار امسال سهم قابل توجهی ناظر بر رشد ۱۶.۴ درصدی نفت بوده ولی سایر بخش های اقتصادی نیز وضعیت خوب بوده است. سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد:  براساس گزارش بانک مرکزی؛ تمام گروه‌های اقتصادی در بهار امسال رشد مثبتی را تجربه کردند. 
گروه صنایع و معادن که بهار سال گذشت رشد صفر درصد داشت، بهار امسال به رشد ۳.۷ درصد رسید. بخش صنعت به تنهایی در این زیر کروه رشد ۴.۲ درصدی را در بهار ۱۴۰۲ داشت.
خاندوزی با بیان اینکه گزارش مرکز آمار نیز موید روند رو به رشد بخش حقیقی اقتصاد در نیمه نخست امسال است، تاکید کرد: بخش کشاورزی نیز با وجود رشد ۲ درصدی در بهار سال گذشته، امسال نیز ۲.۲ درصد رشد کرد. گروه خدمات نیز در ادامه رشد ۲.۳ درصدی سال گذشته، توانست ۶.۲ درصد در بهار امسال نسبت به سال قبل رشد کند.
وی افزود: بخش نفت در محاسبات مرکز آمار ۱۹.۸ درصد بوده و سایر گروهها نیز رشد خوبی داشته اند. صنعت در بهار امسال ۳.۶ درصد، ساختمان ۴.۷ درصد، معدن ۱.۳ درصد، خدمات ۹.۳ درصد رشد داشته اند.
خاندوزی با اشاره به تاثیر رشد اقتصادی در معیشت مردم گفت: اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رشد پایینی تجربه کرده و به این جهت رشدهای دو سال اخیر کمتر از سوی مردم ادراک می شود.وی ادامه داد: تولید ناخالص داخلی در سال ۱۴۰۱ با نرخ ثابت بیشترین میزان نسبت به سال‌های ۹۰ و ۹۶ بوده است. اگرچه وضعیت بهتر از سال‌های قبل بوده ولی امسال امیدواریم شاهد ثبت جدیدی نسبت به مسیرهای گذشته باشیم.
در آینده شاهد افزایش قدرت خرید  و بهبود معیشت مردم خواهیم بود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه