گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی اعلام کرد:
سرمایهگذاری ۳۷۰۰ میلیارد ریالی کشتیرانی در بندر پارس عسلویه
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با سرمایهگذاری ۳۷۰۰ میلیارد ریالی در بندر پارس، خدمات اپراتوری بندری خود را در عسلویه آغاز کرده و قرار است تا پایان سال جاری، عملیات تخلیه و بارگیری ۱۸۰۰۰ تیاییو کانتینر در بندر پارس صورت گیرد.به گزارش اقتصادسرآمد، با پهلوگیری نخستین کشتی کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر پارس عسلویه، ارائه خدمات اپراتوری بندری از سوی این ناوگان با سرمایه گذاری ۳۷۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.این اقدام در پی احیای قرارداد منعقده میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده که در گذشته به امضا رسیده و در خردادماه سال جاری مجدد مورد مذاکره قرار گرفته است که بر اساس آن، مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری در بخش احداث ابنیه و زیرساختهای بندر و ۲۸۰۰ میلیارد ریال در بخش تجهیز خود بندر، سرمایهگذاری شده است.بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته از سوی شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای بندری کشور متعلق به گروه کشتیرانی، تخلیه و بارگیری ۱۸ هزار تیای یو کانتینر طی سال ۱۴۰۲ در بندر پارس پیشبینی شده که این رقم در سنوات پیش رو به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد. همچنین بر اساس تفاهم نامه میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، ۵ هکتار زمین به کشتیرانی جنوب خط ایران اختصاص داده شده که ۲.۵ هکتار آن با توجه به قرارداد قبلی آماده بهرهبرداری و ۲.۵ هکتار باقیمانده نیز با ایجاد ابنیه جدید، برای افزایش ظرفیت عملیاتی شرکت تجهیز خواهد شد.بر این اساس، موبایل کرین، کشنده و ریچ استاکرهای پر و خالی از جمله تجهیزات استقرار یافته در این بندر هستند؛ ضمن اینکه با سرمایهگذاری صورت گرفته که با هدف انجام عملیات تخلیه، بارگیری و ارائه خدمات جانبی به شناورهای کانتینری، فلهبر و کالای عمومی صورت گرفته، تاکنون برای ۶۰ نفر از افراد بومی نیز، اشتغالزایی صورت گرفته است.شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران در حال حاضر اپراتوری خدمات بندری را در بنادر امام (ره) و خرمشهر انجام میدهد و در بندرعباس دارای محل دپوی کانتینرهای پر و خالی و سایت لجستیک با تجهیزات مدرن و به روز است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
نخبگان باید خود را برای یک خیز جدید آماده کنند
-
توسعه جزایر بوموسی اجباری و قانونی شد!
-
تنگه هرمز و اهمیت آن
-
مهمان مامان با چشمانی خیس
-
خروج بقایای یک کشتی قدیمی از زیر گلولای در کانال آشوراده بندر ترکمن
-
ضرورت تفویض اختیار حداکثری به بنادر در موضوع سرمایهگذاری
-
چابهار، مقصد مهم گردشگری در كشور ایران
-
سرمایهگذاری ۳۷۰۰ میلیارد ریالی کشتیرانی در بندر پارس عسلویه
اخبار روز
-
جایگاه و نقش ارزشمند ایمنی در ارائه سرویس هوانوردی و فرودگاهی کشور
-
عرضه اولیه سهام شرکت گروه توسعه مالی فیروزه در بورس تهران
-
میزبانی آنلاین ایران در برگزاری کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خزر
-
پیش بینی اختصاص 100 میلیارد تومان جهت احیای تالاب بین المللی انزلی
-
لغو تمامی پروازهای کشور تا اطلاع ثانوی
-
دو تنگه در مُشت تهران؛ استراتژی «شبکه لجستیکی واحد» روی میز ایران
-
تجربیات موفق اداره کشور در دوره جنگ را باید مستند و الگوبرداری کنیم
-
ترخیص و واردات بیش از 1.6 میلیون تُن کالای اساسی از طریق مبادی مناطق آزاد کشور
-
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار میتواند به یکی از قطبهای صنعتی شرق کشور تبدیل شود
-
پهنه تکاملی زنجیره ترانزیت شمال غرب کشور در کریدورهای بینالمللی
-
اختلال در کریدورهای هوایی خاورمیانه؛ زنگ خطر برای صنعت گردشگری جهان
-
پایان عصر لجستیک ارزان
-
نمایش زنبورهای سرخ در بامداد پر ماجرای خلیج فارس
-
باور به کیفیت کشتیسازی ایران ضعیف است
-
جنایت علیه یک تمدن
-
ضرورت افزایش مصرف ماهی در وعدههای غذایی
-
تداوم سالانه پسروی آب دریای خزر به میزان20 سانتی متر
-
ابرپروژه بندر نوشهر در آستانه بهرهبرداری
-
توسعه خطوط ریلی داخل بندر کاسپین در دستور کار قرار گرفت
-
بخشی از آزادراه تبریز–مرند تا پایان شهریور زیر بار ترافیک میرود



