استاندار هرمزگان

بسیاری از مشکلات بنادر هرمزگان را می‌توان در بسته‌های کوتاه مدت به نتیجه رساند

 
استاندار هرمزگان با اشاره به برخی مشکلات در حوزه گمرکات و بنادر استان گفت: بسته کوتاه مدت رفع مشکلات بنادر و گمرکات استان تهیه شده و بخش‌هایی از این طرح در دست اجراست که باید سرعت بیشتری بگیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در جلسه احصا و بررسی مشکلات و نواقص بنادر و گمرکات استان و پیشرفت طرح‌ها اظهار داشت: با توجه به ماموریتی که به اداره کل پدافند غیرعامل استان مبنی بر حضور میدانی و احصا مسائل و مشکلات اساسی بنادر و گمرکات داده شد، مهم‌ترین مسائل مرتبط با این حوزه جمع بندی شده است. 
دوستی افزود: برای بنادر هرمزگان طرح‌های جامعی وجود دارد، اما این برنامه‌ها برای بلندمدت است، در حالی که بسیاری از مشکلات بنادر که در صورت عدم رفع می‌تواند برای کشور مشکل‌ساز شود را می‌توان در بسته‌های کوتاه مدت به نتیجه رساند. استاندار هرمزگان گفت: حوزه نظارت در گمرکات و بنادر بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود و بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند تبعات منفی برای تجارت کشور داشته باشد. به همین دلیل برای کنترل این موارد ما منتظر برنامه بلندمدت نخواهیم ماند و ایرادات فعلی بنادر و گمرکات از جمله زیرساخت‌ها، دیوار حفاظتی و سیستم پایشی، دوربین‌های پلاک خوان و تشخیص چهره باید در کوتاه مدت حل شود.نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: امنیت اولویت اصلی کشور است و باید با تمام توان و تمرکز کافی بر بنادر، ورود و خروج کالا و حتی افراد، تحت کنترل و نظارت باشند تا مشکلی به وجود نیاید. دوستی با بیان اینکه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز بنادر و گمرکات با دولت رایزنی و مکاتبه خواهد شد، گفت: یکی دیگر از مباحث مورد تاکید جلوگیری از موازی‌کاری‌هاست، لذا گمرک باید با همکاری با مناطق آزاد برخی موازی‌کاری‌های موجود که موجب نارضایتی شده را خیلی زود برطرف کند.در این جلسه اداره کل پدافند غیرعامل بنا به دستور استاندار هرمزگان، گزارش جامعی از وضعیت مشکلات گمرکات و بنادر سراسر استان در 95 آیتم در حوزه کمبود زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و مطالبات مرزنشینان ارائه کرد.
بسیاری از مشکلات بنادر هرمزگان را می‌توان در بسته‌های کوتاه مدت به نتیجه رساند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه