دبی، میزبان اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی در سال 2024

دبی میزبانی و سازماندهی اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی 2024 (WCCS) را از 30 اکتبر تا 1 نوامبر 2024 به عهده دارد، که اولین بار است در منطقه MENA برگزار می شود. 
این خبر در جریان اجلاس امسال در سائوپائولو، برزیل، از 25 تا 27 اکتبر، که با حضور هیئتی از اداره فرهنگ و هنر دبی (فرهنگ دبی) برگزار شد، اعلام شد.
اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی یک گردهمایی سالانه سه روزه برای شهرهای عضو مجمع فرهنگی شهرهای جهانی است که بستری را برای تبادل ایده‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌ها در سیاست‌گذاری فرهنگی ارائه می‌دهد.
این اجلاس با همکاری شرکای شهری خود، تلاش‌های تحقیقاتی جامعی را آغاز می‌کند و پایه محکمی از شواهد را برای تأکید بر تأثیر چندوجهی فرهنگ بر شهرهای جهانی و زندگی ساکنان آن ایجاد می‌کند.
مجمع جهانی فرهنگ شهرهای جهان با بیش از 40 شهر در سراسر جهان به عنوان مهم ترین شبکه بین المللی شکل دهنده سیاست های هنری و فرهنگی شناخته می شود و هدف آن برجسته کردن فرهنگ به عنوان یک نیروی محوری برای رشد اجتماعی و اقتصادی است و بر نقش فرهنگ در شهرها و ایجاد مراکز شهری پایدار تأکید دارد.شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس فرهنگ دبی و عضو شورای دبی، تاکید کرد که میزبانی این اجلاس مهم، جایگاه امارت را به عنوان یک مقصد فرهنگی جهانی بیشتر تثبیت می کند و به مسیر خود برای ایجاد یک اقتصاد خلاق پایدار مبتنی بر دانش ادامه می‌دهد.
وی افزود: "میزبانی اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی در سال 2024 گواهی بر آرمان های رویایی اعلی حضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور، نخست وزیر و حاکم دبی برای تبدیل دبی به یک مرکز جهانی برای فرهنگ، یک مرکز رشد خلاقیت و یک مرکز شکوفایی استعدادها است و همچنین جایگاه دبی را به عنوان مرکزی برای دانش و گفتگوی فرهنگی تقویت می کند و بر ظرفیت دبی برای گرد هم آوردن رهبران فرهنگی از سراسر جهان برای شکل دادن به آینده شهرها، ایجاد سیاست های فرهنگی آینده نگر و تسریع پیشرفت اجتماعی و اقتصادی تاکید می کند."
ایشان همچنین بر اهمیت این اجلاس به عنوان یک پلت فرم بین المللی که تجربیات فرهنگی بین المللی، نوآوری های خلاقانه و تحقیقات علمی را برای تجسم آینده شهرها، بازتعریف و تغییر شکل آنها از طریق فرهنگ و خلاقیت گرد هم می آورد، تاکید کرد.
علاوه بر این، این اجلاس به دنبال تجمیع تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی در میان جوامع است و اطمینان حاصل می‌کند که آن ها برای تغییر در آینده مجهز باشند.
 دبی، میزبان اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی در سال 2024
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه