در بازدید از امکانات و قابلیت‌های بندر بوشهر مطرح شد علاقه لاپازا و تهران برای توسعه مبادلات تجاری از طریق بندر بوشهر

سفیر بولیوی در ایران با اشاره به علاقه تهران و لاپازا برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و بولیوی، ظرفیت‌های بندر بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، رومینا گوادالوپه پرز راموس در بازدید از امکانات و قابلیت‌های بندر بوشهر، گفت: بوشهر از استان های مهم اقتصادی و انرژی ایران است که نقش مهمی نیز در تولید گاز و صادرات نفت دارد.
سفیر بولیوی در ایران اظهار داشت: بولیوی سالانه ۲۴ میلیون تن لیتیوم تولید می کند که در جهان رتبه نخست را دارد و زمینه صادرات این محصول فراهم است.
راموس تصریح کرد: به نمایندگی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کرده ام و پیشنهاد می کنیم سال ۲۰۲۴ تمام سفرای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کنند و با ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و صنعتی و حوزه انرژی آشنا شوند.
عبدالسعید عباسی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز در این بازید اظهار کرد: بندر بوشهر یکی از بنادر با سابقه کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی با کشورهای مختلف بوده است.
عباسی افزود: به فراخور این جایگاه و قدمت، سازمان بنادر و دریانوردی نیز نگاهی ویژه به بندر بوشهر معطوف و پروژه های ارزشمندی در این بندر عملیاتی کرده است.
در بازدید از امکانات و قابلیت‌های بندر بوشهر مطرح شد علاقه لاپازا و تهران برای توسعه مبادلات تجاری از طریق بندر بوشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه