سخنگوی صنعت آب:

آب یک‌هزار صنعت از طریق بازچرخانی تامین می‌شود


سخنگوی صنعت آب کشوربا اشاره به اینکه وزارت نیرو برای مدیریت منابع کشور فقط بر روی پروژه‌های انتقال آب تمرکز ندارد، گفت: اکنون یک‌هزار صنعت کشور سالیانه ۸۳۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز خود را از طریق بازچرخانی تامین می‌کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی بزرگ زاده در نخستین گفت و گوهای آبی با موضوع انتقال آب دریا افزود: این موضوع با جدیت در مورد دیگر صنایع نیز پیگیری می‌شود.وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر بر روی نزدیک به ۲۰۰ هزار چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است و از مرکز، میزان برداشت آب این چاه‌ها کنترل خواهد شد.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان‌کرد: واقعیت این است که در برخی مناطق کشور مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد به شدت با مشکل تامین آب سطحی و زیرزمینی رو به رو هستیم و از انتقال آب دریا می‌توانیم بخشی از نیاز این مناطق به ویژه در بخش صنعت را بدون اعمال فشار بر روی ظرفیت‌های محیطی پاسخ دهیم.
بزرگ‌زاده با اشاره به اینکه در فلات مرکزی و شرق کشور معادن فراوانی داریم که انتقال مواد معدنی آن‌ها به ساحل برای فرآوری به شدت گران‌تر خواهد شد، گفت: در مقایسه با انتقال مواد معدنی به ساحل، انتقال آب ساحل به کنار معادن و صنایع به طور قطع هزینه‌های کمتری دارد که صنایع خودشان نیز این محاسبات را انجام داده و آن را پذیرفته اند.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت تقاضای آب در مناطق مختلف کشور، خاطرنشان‌کرد: همه موافق مدیریت تقاضا و صرفه جویی آب در بخش‌های مختلف هستیم، ولی بحث مهم پیرامون میزان اثربخشی این اقدامات و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه است.
سخنگوی صنعت آب گفت: تا سال ۱۴۲۰ جمعیت کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و این در حالی است که منابع آب تجدیدپذیر کشور تا ۵۰ درصد نسبت به حال حاضر کاهش خواهد یافت.
بزرگ زاده ادامه داد: در این شرایط باید از هم اکنون به فکر آینده کشور باشیم و با ایجاد زیرساخت‌های مطمئن در پی تامین آب از منابع نامتعارف همانند پروژه‌های انتقال آب از دریا باشیم.
آب یک‌هزار صنعت از طریق بازچرخانی تامین می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه