امکان سرمایه گذاری حداقلی  در حوزه املاک برای تمامی اقشار جامعه

مدیر عامل بانک شهر از صدور مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات با نام امین شهر یکم توسط سازمان بورس اوراق بهادار خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیدمحمدمهدی احمدی گفت: پیرو صدور مجوز از سوی سازمان بورس اوراق بهادار کشور و در راستای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم صادر و فعالیت آن طی روزهای آینده به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
وی افزود: در راستای اقدامات این بانک در اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین تحقق نوآوری در خدمت و به منظور مولدسازی دارایی‌ها و واگذاری املاک مطلوب و قابل واگذاری بانک شهر، صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امین شهر یکم متعلق به بانک شهر، بعنوان اولین صندوق املاک و مستغلات در شبکه بانکی کشور، مجوز پذیره نویسی خود را دریافت و در روزهای آتی شروع به فعالیت می‌کند.
دکتر احمدی عنوان کرد: الگوی اصلی این صندوق مشابه سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای سرمایه گذاری از سود منبعث از بازار املاک و مستغلات بهره‌مند شده و همه افراد با بهره گیری از سرمایه‌های محدود و خرد از مزایای این صندوق‌ها از قبیل اجاره داری و ارزش افزوده حاصل از پروژه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: سود صندوق از دو منبع ارزش افزوده قیمت املاک و اجاره واحدها تأمین می‌شود، به اینگونه که کلیه املاک صندوق در زمان مشخص شده اجاره داده شده و مبالغ اجاره حاصله از این محل به عنوان سود به حساب سرمایه گذاران واریز خواهد شد و علاوه بر اجاره، این املاک به صورت دوره‌ای کارشناسی و قیمت گذاری می‌گردند و سود حاصل از تجدید ارزش سرمایه گذاری املاک، به سرمایه گذاران تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات یکی از ابزارهای کارآمد سرمایه‌گذاری بوده و در کشورهای مختلف مانند آمریکا، انگلیس، هند و سنگاپور با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده و کارشناسان حوزه اقتصاد معتقدند که این صندوق‌ها ظرفیت بالقوه بالایی دارند و به زودی جایگاه مطلوبی در کشور پیدا خواهد کرد.
امکان سرمایه گذاری حداقلی  در حوزه املاک برای تمامی اقشار جامعه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه