موفقيت طرح آزمايشي توليد ماهيان دريايي در قفس هنديجان

سه طرح پرورش ماهي در قفس خوزستان آماده سرمايه گذاري است

سرپرست اداره كل شيلات خوزستان با اشاره به توليد موفق پنج تن ماهي سي باس در قفس بحركان هنديجان ابراز اميدواري كرد: موفقيت طرح آزمايشي توليد ماهيان دريايي در قفس توسط بخش خصوصي زمينه گسترش و توسعه آبزي پروري در عرصه دريا را ميسر مي كند.
سوري با بيان اينكه ظرفيت هاي فراواني در حوزه شيلات خوزستان براي سرمايه گذاري شناسايي شده است گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر 3 طرح پرورش ماهي در قفس در بحركان هنديجان، خوريات بندر ماهشهر و درياچه سد مارون بهبهان جهت ارائه به سرمايه گذاران وجود دارد و شرايط معرفي متقاضيان نيز فراهم شده است.
وي توسعه دريا محور و استفاده پايدار از ظرفيت منابع و گستره هاي آبي دريا، درياچه، رودخانه ها و ... به منظور توليد اقتصادي، بهبود وضعيت معيشت و ايجاد اشتغال را يكي از مهمترين اولويت هاي شيلات خوزستان 
عنوان كرد.
سرپرست اداره كل شيلات خوزستان افزود: اقتصاد و معيشت مردم ساحل نشين به دريا وابسته است و استان خوزستان با داشتن ۳۰۰ كيلومتر نوار ساحلي دريايي قابليت توليد 15 هزار تُن ماهي در قفس و اشتغالزايي 890 نفر را به صورت مستقيم فراهم مي كند.
وي خواستار ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي جهت اجراي طرح هاي پرورش ماهي در قفس خوزستان شد و اظهار داشت: سرمايه گذاران همواره به دنبال استفاده از فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري با توجيه فني و اقتصادي هستند و بنابراين آنچه در شرايط كنوني پيشنهاد مي شود استفاده بهينه از فرصت هاي سرمايه گذاري در استان است.
سوري در ادامه برخي مزيت هاي سيستم پرورش ماهي در قفس نسبت به ساير شيوه هاي آبزي پروري را مديريت آسان‌تر و كم‌هزينه‌تر، سهولت در نقل و انتقال ماهيان و برداشت محصول، كنترل و كاهش بيماري هاي آبزيان برشمرد و يادآور شد: امسال قفس دريايي در منطقه بحركان هنديجان راه اندازي شد و در سال نخست طي دوره چندماهه پرورش به صورت پايلوت به ميزان 5 تن توليد داشتيم.
سه طرح پرورش ماهي در قفس خوزستان آماده سرمايه گذاري است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه