مديركل ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات ايران

توليد ۱۶۰ هزار تُن ميگو در برنامه هفتم توسعه كشور

مديركل ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات ايران گفت: توليد ۱۶۰ هزار تُن ميگو در برنامه هفتم توسعه كشور هدف گذاري شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، وحيد معدني در نشست كميته فني ميگو در اداره كل شيلات خوزستان افزود: ترويج و توسعه واحد‌هاي نرسري بچه ميگو و توليد ۱۶۰ هزار تُن ميگوي پرورشي  تا پايان سال ۱۴۰۷ محقق مي‌شود.
وي گفت: افق توليد ميگو به نحوي هدايت مي‌شود كه سهم نسبتاً قابل توجهي از توليدات ميگوي كشور در خوزستان تأمين شود.
مديركل ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات كشور اظهار داشت: در سال جاري براساس تدابير و تمهيدات صورت گرفته به ويژه در مراكز تكثير تحت عنوان مراكز نرسري توليد ميگوي استان خوزستان به لحاظ كيفيت و كميت محصول با يك جهش قابل توجهي مواجه شده است.
معدني با تأكيد بر ترويج و توسعه واحد‌هاي نرسري بچه ميگو در مزارع پرورش ميگو و اصلاح برخي ساختار‌ها به عنوان يكي از مهمترين هدفگذاري‌هاي شيلات كشور خاطرنشان كرد: اين مهم به صورت عمومي پيش از انتقال لارو ميگو به استخر‌هاي پرورشي بايد در مراكز نرسري طي دوره ۳۰ الي ۴۵ روزه مورد پرورش اوليه و مديريت فني و بهداشتي قرار گيرد.
وي افزود: بيش از ۹۵ درصد توليدات ميگوي كشور از سطح مزارع استان‌هاي بوشهر و هرمزگان برداشت مي‌شود و توليد ميگو در استان خوزستان امسال با يك هزار و ۷۱۸ تُن نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است و ارتقاء رتبه خوزستان و دستيابي به جايگاه سوم و بالاتر كشوري پيش‌بيني مي‌شود.
معدني با بيان اينكه افق توليد ميگو به نحوي هدايت مي‌شود كه سهم نسبتاً قابل‌توجهي از توليدات كشور در خوزستان پايه گذاري و تأمين شود تصريح كرد: هدفگذاري توليد ميگوي خوزستان به گونه‌اي است كه علاوه بر توسعه مجتمع پرورش ميگوي چوئبده آبادان، مجتمع پرورش ميگوي ۳۹۵ هكتاري هنديجان، شناسايي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي جديد، بهره مندي از آب‌هاي نامتعارف، مزارع منفرد و استخر‌هاي دو منظوره، استفاده از زهاب مزارع نيشكر نيز به سرعت در حال برنامه ريزي و در دستور كار قرار گرفته است.
مديركل ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات كشور از خوزستان به عنوان پايتخت آبزي‌پروري ايران ياد كرد و ادامه داد: با نگاهي به مجموعه توليدات شيلاتي استان در زمينه پرورش ماهيان خاوياري، ماهيان سردابي، ماهيان گرمابي و ساير آبزيان و همچنين وجود منابع مستعد آبزي پروري و پتانسيل‌هاي آبي بسيار بالا و اقليم متنوع اهميت به‌كارگيري كليه منابع موجود با يك ريل‌گذاري مناسب در مسير رشد پايدار جهت تحقق سياستگذاري‌هاي راهبردي سازمان شيلات دوچندان مي‌شود.
 توليد ۱۶۰ هزار تُن ميگو  در برنامه هفتم توسعه كشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه