مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز

همکاری‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سرکنسولگری نخجوان 

تبریز -امید محمدزاده خبرنگار اقتصاد سرآمد-  سرکنسول کشور ایران در جمهوری خودمختار نخجوان به همراه نماینده وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور با معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نشست با اشاره به قدمت این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز رتبه ۵۰۰ را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا و رتبه اول را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد. خداداد خدادادی ادامه داد: مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده و همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه‌های آموزشی است و ایران یکی از سازمان‌های مورد تایید بهداشت جهانی است.
وی افزود: مجموعه دانشگاه در بحث‌های ارتقاء سیستم بهداشتی و درمانی و یا مراقبتی مثل آب سالم و بهداشت خانواده دارای پتاسیل‌های غنی است.وی اضافه کرد: ۱۵ بیمارستان استان ما دارای مجوز IPD بوده و این بیمارستان‌ها می‌توانند به بیماران خارجی ارائه خدمت دهند.
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر حضور متخصصان خبره در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در درمان ناباروری در رتبه یک کشور قرار دارد.وی مطرح کرد: در استان ما جلفا به عنوان شهر ایمن، شهر جدید سهند به عنوان شهر سالم و بانک شیر مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به عنوان کانون بانک شیر آسیا معرفی شدند و همکار سازمان بهداشت جهانی در این زمینه‌ها هستند.
وی در آخر اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را برای هرگونه اقدامات لازم برای توسعه و پیشرفت، تبادل دانشجو و استاد، آموزشی، توریسم درمانی و... با جمهوری خود مختار نخجوان را اعلام کرد.
سرکنسول کشور ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر دانشجوی ایرانی در جمهوری خود مختار نخجوان مشغول به تحصیل هستند، اذعان کرد: این دانشجویان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با مشکل ارزیابی مدارک تحصیلی روبرو هستند.
همکاری‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سرکنسولگری نخجوان 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه