رئیس بسیج رسانه فارس خواستار شد؛

لزوم تشدید نظارت بر صنایع آلاینده در فارس 

 شیراز- غزاله توانایی خبرنگاراقتصادسرآمد- رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با قدردانی از اقدامات حفاظت محیط زیست، خواستار تشدید پایش برازندگی صنایع مستقر در این استان شد.
هادی رضایی رییس بسیج رسانه استان فارس با تقدیر از مسئولان محیط زیست استان خواستار تشدید نظارت ها در حوزه محیط زیست شد واز اعلام جرم اداره محیط زیست شهرستان مرودشت علیه دست اندرکاران مجتمع پتروشیمی شیراز بابت انباشت یک و نیم میلیون تن پسماند صنعتی خطرناک در حاشیه رودخانه کر وپیگیری ،دغدغه مندی وبازدید دادستان محترم شهرستان مرودشت از این مکان الوده تشکر کرد.
 ودر همین راستا عنوان کرد، رودخانه کر که از هزاران هکتار زمین کشاورزی و ده ها آبادی می گذرد تا به تالاب بختگان برسد با آلودگی ناشی از پس آب وپسماند آن کارخانه جان مردم ومحیط زیست را به مخاطره انداخته است وانباشت پسماند حاصل از فعالیت مجتمع پتروشیمی در پنجاه سال اخیر در حاشیه این رودخانه نشان از بی تدبیری وعدم مسئولیت پذیری مسئولان این کارخانه در حوزه مدیریت پسماند طی سالها ی متداول بوده وآن را اجحاف نابخشودنی در قبال مردم ومحیط زیست آن منطقه خواند و تنها راه مدیریت آن را تکیه بر اقتصاد چرخشی واستفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برشمرد واز مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان ودیگر مسئولین خواست تا با حمایت اصحاب رسانه وهمت دستگاه قضا تا حصول نتیجه وحل مسئله روند را پیگیری وکسانی راکه در این حوزه ترک فعل کرده اند مواخذه نمایند. 
ایشان نصب دستگاه سنجش کیفی آلایندگی هوا با توجه به استقرار پتروشيمي شیراز را یکی دیگر ازمطالبات به حق مردم دانست وبیان داشت شهروندان واهالی آن منطقه باید بدانند در چه درجه آلایندگی تنفس می کنند. لذا شهرداری شهرستان مرودشت باید نسبت به دریافت حق آلایندگی وعدم نصب این دستگاه به افکار عمومی پاسخگو باشد.
 رضایی همچنان نسبت به بار مسئولیت اجتماعی این کارخانه صنعتی بزرگ در شهرستان مرودشت نسبت به مردم آن شهرستان اظهار داشت مسئول ومدیران آن باید شفاف در محضر رسانه توضیح دهند که طی این سالها در قبال خدماتی که از آب ،خاک وهوای مردم شریف آن منطقه گرفته اند چه خدمات وارمغانی برای آنها در حوزه های مختلف اجتماعی داشته اند.
لزوم تشدید نظارت بر صنایع آلاینده در فارس 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه