پل مه در جریان بازدید شکیبی‌نسب از غرفه انجمن کشتیرانی  در نمایشگاه صنایع دریایی بوشهر:

برگزاری همایش اقتصاد دریامحور در سطح گسترده

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با مشارکت فعال در نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر حضور یافت.
در جریان این نمایشگاه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و جمعی از اعضای هیات مدیره از عناصر مرتبط با زنجیره ترانزیت دریایی در بوشهر بازدید به عمل آوردند.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به برگزاری اولین دوره همایش اقتصاد دریامحور توسط انجمن کشتیرانی و صنایع وابسته ایران گفت: همایش تخصصی هر دو سال یکبار از سوی این انجمن برگزار می شود. 
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود پل مه در جریان بازدید محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از غرفه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر افزود: انجمن به عنوان یک مرجع خصوصی و تشکلی از سال 1384 اقتصاد دریامحور را حتی قبل از اینکه در رئوس مطالعاتی یا طرح های مجلس شورای اسلامی و یا لایحه از سوی دولت مطرح باشد، در دستور کار خود داشته است.

برگزاری اولین همایش اقتصاد دریامحور در سطح گسترده در سال جاری
وی با اشاره به برگزاری اولین همایش اقتصاد دریامحور در سطح گسترده در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم یک نقش خوب و بسیطی را ایفا کنیم و از تمامی اهالی جامعه دریایی کشور و اصحاب رسانه دعوت می کنیم که در این رویداد شرکت کنند.

نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن ها و تشکل های دریایی
پل مه با قدردانی از نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی گفت: خوشبختانه یکی از عمده ترین دلایل توسعه، نفوذ، گسترش و پایداری انجمن، سازمان بنادر و دریانوردی است؛ سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی حامی کسب و کار، توسعه فعالیت و حضور و نقش پذیری بخش خصوصی بوده است.
وی افزود: به عقیده بنده سازمان بنادر یکی‌از سازمان‌های پیشرو در رفع گلوگاه‌های کسب‌وکاری است.

در جایگاه خود توانستیم کارشناس مطمئنی برای سازمان های حاکمیتی هستیم
 وی اضافه کرد: ما هم همیشه به عنوان یک عضو از خانواده دریایی، دست سازمان را به گرمی فشردیم و در جایگاه خود توانستیم کارشناس مطمئنی برای سازمان بنادر و دریانوردی و سایر سازمان های حاکمیتی باشیم.
برگزاری چهارمین دوره همایش اقتصاد دریا‌محور
چهارمین دوره از همایش بین‌المللی اقتصاد دریا‌محور ایران امسال با زیرفصل کریدور شمال - جنوب سوم و چهارم بهمن ماه توسط انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و مشارکت سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد می شود.
در این رابطه پیش تر مسعود پل مه اظهارداشت: در این همایش سعی می‌شود با بهره‌مندی از همه قابلیت‌های بخش خصوصی، پتانسیل خودمان را به استحضار ذی‌نفعان کریدور شمال-جنوب برسانیم. به گفته دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، انتظار داریم تا پایان سال جاری با توجه به اهمیت کریدور شمال – جنوب و بندر چابهار سایر موضوعات لازم اتفاق افتد.
او درباره موضوعات این دوره از همایش گفت: موضوعات عبارت از کریدور شمال -جنوب و نقش آن در تسهیل تجارت بین‌الملل و افزایش کارایی حمل‌ونقل ترکیبی و بین‌وجهی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای؛ سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری منطقه‌ای در قالب عملکرد کریدور شمال -جنوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان شانگهای و گروه بریکس؛ حمل‌ونقل ریلی زمینه‌ساز تنوع و توسعه مبادلات تجاری در کریدور شمال -جنوب؛ حمل‌ونقل جاده‌ای نقطه قوت کریدور شمال -جنوب؛ بندر چابهار دروازه جدید برای توسعه خدمات چندوجهی کریدور شمال -جنوب‌؛ بنادر پیشران ارزش‌افزوده زنجیره تأمین و افزایش سهم ایران در حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت در شبکه حمل‌ونقل ترکیبی، کریدور شمال -جنوب‌؛ نقش دولت‌ها در حکمرانی برای توسعه پایدار اقتصادی؛ تنظیم‌گری قوانین، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی از فعالیت‌های لجستیکی، کریدور شمال -جنوب است.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: «در این همایش پنل‌هایی از جمله نقش ترانزیت در شکل‌دهی اقتصاد مقیاس، حمل و نقل دریایی و کشتیرانی، خدمات بندری، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، گمرک و خدمات گمرکی و ترانزیت و لجستیک کالا، سرمایه‌گذاری و همکاری منطقه‌ای به‌همراه سه کارگاه برگزار خواهد که امیدواریم با همکاری سایر سازمان‌های حاکمیتی در حوزه لجستیک بتوانیم کرگاه‌ها را متنوع‌تر کنیم.»
برگزاری همایش اقتصاد دریامحور در سطح گسترده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه