مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرزخبرداد :  

 به ساختمان‌های استخردار پایان کار داده نمی‌شود

البرز - معصومه عینی  خبرنگار اقتصادسرآمد- داوود نجفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که در شرکت آب منطقه‌ای البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع آب در سطح بین‌المللی و جهانی گفت: به عنوان نمونه کشور ترکیه بر اساس مصالح خود قوانین بین‌المللی را کنار گذاشته و از حق‌آبه کشورهای پایین دست برداشت می‌کند که این باعث بروز مشکلاتی در این کشورها و حتی کشور ایران شده است.
این مسئول در ادامه با گلایه از میزان بالای مصرف آب در استان البرز، گفت: میانگین مصرف سرانه آب در روستاهای کشور ۱۴۰ لیتر در روز است اما این رقم در استان البرز به دلیل وجود ویلاها و استخرهای این ویلاها ۴۰۰ لیتر است. به همین دلیل تصمیمی برای ویلاها گرفته شده که در بحث پروانه ساخت اگر در ساختمانی استخر وجود داشته باشد به آن ساختمان پایان کار داده نشود.
وی تصریح کرد: ما باید در باور مردم تغییر ایجاد کرده و آنها را نسبت به مصرف بالای آب حساس کنیم چون این موضوع علاوه بر امنیت و سلامت نسل کنونی به نسل‌های آینده هم ارتباط دارد. کافی است در بخش شرب ۳۰ درصد و در بخش کشاورزی ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های زیر زمینی در استان، گفت: در این بخش ما به سراغ چاه‌های غیرمجاز با بیشترین مصرف رفتیم. علاوه بر آن نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز و جلوگیری از حفاری جدید غیرمجاز هم به خوبی پیگیری شد.وی  افزود : طی ۱۰ سال اخیر ۴۸۲۱ چاه غیرمجاز پر شده است ، باغ ویلاهای استان حدود ۱۰ درصد از برداشت غیرمجاز آب را به خود اختصاص داده‌اند اما برای اینکه در این بخش هم گلایه‌ای نباشد به با تمرکز بر این بخش در شهرستان ساوجبلاغ هزار چاه را برای انسداد تا آخر سال تعیین تکلیف کردیم و تاکنون ۵۰۰ چاه بسته شده است. در این بخش مجموعاً در کل استان ۷۶۰ چاه را پر کرده‌ایم .
نجفیان با اشاره به توقیف ۶۳ دستگاه حفاری چاه گفت: طی سال‌های اخیر دو هزار و ۴۶۱ کنتور هوشمند هم بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده تا میزان برداشت کنترل شود.
 به ساختمان‌های استخردار پایان کار داده نمی‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه