معاون برنامه‌ريزي دفتر برنامه‌وبودجه سازمان شيلات: 

64 هزار هكتار اراضي براي پرورش ميگو آماده واگذاري است


معاون برنامه‌ريزي دفتر برنامه‌وبودجه سازمان شيلات ايران گفت: تا پايان برنامه هفتم توسعه توليد ميگو به 160هزار تن در سال افزايش پيدا خواهد كرد.
به گزارش راقتصادسرآمد، پتروس گودرزي به ايانا بيان كرد: حدود ۲۰۰ هزار هكتار اراضي كه براي پرورش ميگو مساعد هستند در كشور شناسايي‌شده‌اند. از اين ميزان حدود ۹۰ هزار هكتار مطالعه شده و ۶۴ هزار هكتار براي واگذاري آماده‌سازي شده است.
وي افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار هكتار زمين زير كشت ميگو داريم و قرار است در افق برنامه هفتم اين عدد به ۴۰ هزار هكتار افزايش پيدا كند. در اين صورت با ميانگين تناژ توليد چهار تن در واحد سطح، به ۱۶۰ هزار تن توليد هدف‌گذاري شده در سال دست پيدا خواهيم كرد.
گودرزي خاطرنشان كرد: در پنج استان خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان و هرمزگان در جنوب و استان گلستان در شمال كشور كه براي پرورش ميگو در نظر گرفته‌شده‌اند فرصت‌هاي خوبي وجود دارد و تأسيسات لازم شامل كانال‌هاي آب‌رسان و... آماده‌شده و در قالب مزارع ۲۰ هكتاري و ۴۰ هكتاري آماده واگذاري هستند.
معاون برنامه‌ريزي دفتر برنامه‌وبودجه سازمان شيلات ايران گفت: درزمينهٔ پرورش ساير آبزيان نيز روند رو به رشدي داريم به طوري كه در سال ۱۴۰۱ ميزان توليد ما مجموعاً يك‌ميليون و 352 هزار تن بوده است كه از اين ميزان حدود ۷۵۱ هزار تن از طريق صيد و صيادي و ۶۰۱ هزار تن از طريق آبزي‌پروري محقق شده است.
وي افزود: از زمان برنامه چهارم توسعه گسترش آبزي‌پروري و مديريت تلاش صيادي باهدف حفاظت و پايداري منابع آبزي در درياها بيشتر موردتوجه سازمان شيلات ايران قرار مي‌گيرد.
گودرزي بيان كرد: در افق برنامه هفتم پيش‌بيني ‌شده است كه توليد ما از طريق آبزي‌پروري به ۹۵۰ هزار تن و از طريق صيد و صيادي به ۸۵۰ هزار تن برسد. به‌اين‌ترتيب ميزان توليد آبزي‌پروري نسبت به صيد و صيادي پيشي خواهد گرفت و نسبت آن از ۴۵ درصد به ۵۳ درصد افزايش پيدا خواهد كرد.
64 هزار هكتار اراضي براي پرورش ميگو آماده واگذاري است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه