پيشنهاد ايجاد كارگروه تخصصي متشكل از سازمان شيلات و شركت مادر تخصصي خدمات كشاورزي

در راستاي ايجاد تعامل دو سويه،  بين سازمان شيلات و شركت مادر تخصصي خدمات كشاورزي پيشنهاد ايجاد كارگروهي مشترك و تخصصي داده شد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با مديرعامل و نايب رئيس هيأت مديره شركت مادر تخصصي خدمات كشاورزي ديدار و گفتگو كرد.
در اين نشست معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران به مفهوم اصلي مولد سازي اشاره كرد و گفت: براي اين منظور بايد از فضاهاي راكد و نيمه فعال با مشاركت بخش خصوصي براي عرصه توليد بهره برداري شود.
سيدحسين حسيني افزود: همكاري با شركت مادرتخصصي به ويژه در اراضي شمال مي تواند فرصت هاي بسياري را براي پرورش آبزيان فراهم آورد.
وي ادامه داد: با توجه به ممنوعيت صيد تجاري ماهيان خاوياري، ايجاد زيست گاه هاي مصنوعي و مكان هايي كه بتوان اين گونه از آبزيان را مولدسازي و در دريا رهاسازي كرد باعث صيانت ژنتيكي خواهد شد و بر توليد نيز اثرگذار است.
وي خاطرنشان كرد: لازم است زنجيره بازسازي ذخاير ژنتيكي پايدار شود و در اين راستا هيچ ظرفيتي بجز استفاده از دانش و پژوهش هاي انجام شده و انگيزه مردمي نخواهد توانست كار را پيش ببرد.
حسيني ادامه داد: پايداري ذخاير با نگاه خودگردان به نتيجه خواهد رسيد و لازم است در اين راستا اقدامات اساسي انجام شود.
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: مي توان زنجيره ارزش صنعت شيلات را از توليد تا مرحله گردشگري و ايجاد دهكده هاي غذاهاي دريايي در استان هاي شمالي ايجاد كرد.
پيشنهاد ايجاد كارگروه تخصصي متشكل از سازمان شيلات و شركت مادر تخصصي خدمات كشاورزي
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه