احداث ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی

مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با بیان اینکه تا امروز بالغ بر ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی احداث شده است، گفت: قرار است ظرف هفته‌های آینده، تعرفه نهایی برق شارژ خودرو توسط وزارت نیرو اعلام شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدحسین رفان در نشستی خبری با بیان اینکه تا امروز بالغ بر ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی احداث شده که ۳ مورد آن در خارج از کشور و بقیه در داخل کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۰ ایستگاه شارژ در تهران احداث و راه‌اندازی شده است.
وی درباره تعرفه برق خودروهای برقی، گفت: حدود یک سال پیش مطالعات آن انجام شده و پیشنهادات به وزارت نیرو ارسال شده و قرار است ظرف هفته‌های آینده، تعرفه نهایی توسط وزارت نیرو اعلام شود.
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با بیان اینکه گروه مپنا حدود ۱۰ سال است که وارد حوزه برقی‌سازی حمل‌ونقل با ایجاد زیرساخت‌ها و عرصه تولید تجهیزات خودروهای برقی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر وارد حوزه طراحی خودروی برقی، ساخت قطعات خودرویی وارد شده ایم و همچنین در زمینه ایجاد ایستگاه‌های شارژ و زیرساخت برقی‌سازی حمل‌و نقلنیز  ورود و تا امروز از چند خودروی برقی طراحی شده داخلی رونمایی کرده‌ایم.
رفان با تاکید بر اینکه امروز یک خودروی برقی به‌صورت تجاری درآمده و قرارداد تولید آن به‌امضا رسیده است، گفت: در همین راستا اولین اتوبوس برقی طراحی شده و قرارداد ساخت و فروش آن به امضا رسیده است، همچنین روی تولید انواع شارژرها نیز کار شده و امروز می‌توانیم انواع شارژر را از ظرفیت یک کیلوولت به‌بالا تولید کنیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد ظرفیت در حوزه صادرات نیز، گفت: امیدوارم در آینده نزدیک صادرات شارژرهای تولید داخل انجام شود، پشت صحنه تولید و راه‌اندازی شارژرها، یک شبکه بزرگ بوده که مراکز شارژ خودروها را به هم متصل می‌کند و این شبکه، به شبکه سراسری برق کشور و از آنجا به مرکز دیسپچینگ برق متصل است

احداث ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه