نمایشگاه رسانه‌های ایران به ایستگاه آخر رسید

استقبال 200 هزار نفری  از نمایشگاه  رسانه‌های ایران 

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران در آخرین روز برگزاری با گردهمایی اهالی رسانه با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات)، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و همچنین نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

استقبال بیش از دویست هزار نفر از نمایشگاه رسانه‌های ایران 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی نمایشگاه رسانه‌های ایران عصر امروز چهارشنبه دوم اسفند با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: خوشحال هستیم بعد از چندین سال جشنواره رسانه‌های ایران برگزار شد. برگزاری این دوره از نمایشگاه طبیعتا نیازمند تمهیدات بیشتری بود.
محمدمهدی اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: همکارانم در معاونت رسانه‌ای و تبلیغات همت کردند و این نمایشگاه را به نحو احسن مدیریت کردند. 
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جلسه هیات دولت رئیس جمهور سلام گرمشان را به رسانه‌ها ابلاغ کردند و از این کار ستودنی تشکر کردند.
وی تاکید کرد: در مدت‌زمانی که این نمایشگاه برگزار شد با وجود مقارن نبودن با ایام تعطیلات، استقبال مخاطبان حرفه‌ای از نمایشگاه رسانه‌های ایران بیش از دویست هزار نفر برآورد شده بود.
وی با بیان اینکه باید از اصحاب رسانه، سردبیران، دبیر گروه‌ها، خبرنگاران، عکاسان و تک تک اهالی رسانه تشکر کنم، و خطاب به آن‌ها افزود: شوق، شور، شعف و نشاطی که جامعه رسانه‌ای تجربه می‌کند حاصل زحمات شماست.
وزیر فرهنگ گفت: یکی از دلایل اصلی اصرار بر برگزاری نمایشگاه رسانه‌ها در پایان جشنواره های فجر که حجم مضاعف کاری را به همکارانم در وزارت فرهنگ تحمیل می کرد نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مردم ایران در هفته آینده پای صندوق های رای خواهند رفت و این نمایشگاه محلی برای گفت و گو و ایراد دیدگاه ها برای نقد یکدیگر و فضایی سالم و تعاملی برای اصحاب فکر و سیاست برقرار کرده بود.
اسماعیلی تاکید کرد: برگزاری صدها نشست توسط اندیشه ورزان و همه بزرگوران که با دغدغه وارد این حوزه شده بودند مسرت بخش بود و از همه این افراد تشکر می کنم.
وی افزود: از رسانه ها با گرایش های مختلف و سلایق گوناگون که در آزمونی مهم در ماه های اخیر سربلند بیرون آمده بودند نیز تشکر می کنم؛ آن آزمون حمایت از مظلومان غزه بود؛ ماهم تلاش کردیم همدلی اصحاب رسانه در حمایت از مردم غزه را با بخش ویژه غزه به نمایش گذاریم.
وزیر فرهنگ تصریح کرد: اندیشمندان و شخصیت های جهادی آمدند و بخشی از فعالیت‌های عادی خود را از تهران مخابره کردند و این نمایشگاه با خلوص و همدلی این موضوع را در دستور کار قرار داده بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ان‌شالله سال آینده با فرصت بهتر و اطلاع رسانی مناسب تر بتوانیم جشنواره ای در شأن جامعه فاخر رسانه ‌ای ایران برگزار کنیم و بابت همه نواقص از شما عذر خواهی می کنم و امیدوار هستیم با نقد سازنده، ما را در برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها کمک کنید.
وی افزود: امسال بنا بر ابتکار روابط عمومی وزارت فرهنگ، صفحه‌ای در پایگاه اطلاع رسانی برای بیان نقدها از مجموعه جشنواره ها قرار داده شده است که نمایشگاه رسانه‌ها هم به آن اضافه و به بهترین نقد ها جوایز نفیسی به اصحاب رسانه داده خواهد شد.
وزیر فرهنگ گفت: می‌خواهیم نشان دهیم در عین مطرح کردن نقدها با هم مهربان باشیم ،  باید دست در دست هم قرار دهیم و برای عزت ایران و با یکدیگر هم‌قسم شویم جامعه رسانه الگوساز است و انشاالله همه با هم دست در دست هم برای اعتلای بیشتر منافع ملی در همه بخش ها کنار یکدیگر باشیم و انشالله مردم ایران شهد این یکدلی را خواهند چشید.

بخش اعظم میزبانی برعهده خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری بود
فرشاد مهدی‌پور معاون امور اطلاع‌رسانی و تبلیغات و رییس نمایشگاه رسانه‌های ایران  در سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: از همه همکاران رسانه‌ای  مدیران، خبرنگاران، عکاسان و همه اهالی رسانه ـ که با حضور پر شور خود بعد از ۶ سال نمایشگاه را از روز یکشنبه تا امروز به مدت چهار روز برپا کردند و همه کاستی‌ها را با جان و دل پذیرفتند و آنها را بر ما بخشیدند، تشکر می‌کنم.
او ادامه داد: ما از ابتدا وقتی ایده برگزاری مجدد نمایشگاه را مطرح کردیم که شش سال از آخرین برگزاری آن می‌گذشت، دنبال این بودیم که چه تفاوت‌هایی ایجاد کنیم. مهترین تغییر در این دوره تغییرات فناورانه بود که در حوزه رسانه اتقاق افتاد و آن را متحول کرد؛ از این حیث ورود شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه بود. موضوع دیگر که مهمترین مسئله جهان بشریت بود، موضوع غزه بود که در آن هزاران هزار انسان به دست جانیان و شیادان روی زمین به شهادت رسیدند و کسانی که اجازه ندادند این موضوع پوشیده نشود، اهالی رسانه بودند.
مهدی‌پور همچنین با اشاره به اتفاق دیگر نمایشگاه رسانه‌های ایران که راه‌اندازی بخش کودک بود، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که تضعیف شده بود بخش مجلات کودک و نوجوان بود که بخش خاصی برای آن در نظر گرفته شد. همچنین موضوع آخر انسان رسانه‌ها بود که در کنار ۲۸۰ غرفه و ۴۵۰ رسانه حاضر شدند که بخش اعظم میزبانی برعهده خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری بود.

تعامل اهالی رسانه با مسئولان در آستانه انتخابات یکی از نقاط قوت  نمایشگاه رسانه‌ها
او گفت: ۲۱ رسانه خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و در این چهار روز بیش از ۳۲ نشست تخصصی در حوزه رسانه و آسیب‌شناسی آن برگزار کردیم و از پیشکسوتان این عرصه تقدیر صورت گرفت. و در کنار آن از۲۲ پیشکسوتان استانی تقدیر به عمل آمد. آر کنش گران رسانه ای دعوت شد تا در نمایشگاه حضور یابند. حدود ۲۰۰۰ نفر از همکاران  رسانه در طول این مدت در نمایشگاه حضور پیدا کردند. بیش از ۲۰ نشست خبری با موضوع سخنگویان مختلف دولت به اشکال مختلف برگزار شد. و در آستانه انتخابات گفت‌وگو مناظره و گفت‌وگوهای مختلف از همه سلایق اتفاق افتاد. یکی از نقاط قوت این نمایشگاه تعاملی بود که اهالی رسانه با مسئولان در آستانه انتخابات داشتند.
معاون امور اطلاع رسانی و تبلیعات وزارت ارشاد در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده به شرط حیات، نمایشگاه را با حضور اهالی رسانه در فصل پاییز برگزار کنیم.

نمایشگاه رسانه‌های ایران که از یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) کار خود را آغاز کرده بود، روز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
برگزاری ۸۰ نشست از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار شد و شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه بود.
بر اساس این گزارش،۴۰ نشست دیگر مربوط به مناظرات سیاسی در حوزه انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی است همچنین مسئولان اجرایی کشور هر روز در نمایشگاه نشست خبری برگزار و نشست‌های تخصصی نیز در بخش بین الملل برگزار شد.

استقبال 200 هزار نفری  از نمایشگاه  رسانه‌های ایران 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه