بارگیری همزمان سه فروند «بارج»  در مجتمع بندری خمیر

فرماندار بندرخمیر گفت: سه فروند بارج در مجموع با ظرفیت ۲۴ هزار تن در بندرگاه چندمنظوره خمیر پهلو گرفته و همزمان برای نخستین بار بارگیری شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، میرهاشم خواستار در حاشیه بارگیری این بارج‌ها در بندرگاه چندمنظوره خمیر افزود: این بارج‌ها هر یک با ظرفیت ۱۱ هزار تن، هشت هزار تن و پنج هزار تن بوده که بار آن‌ها نیز سنگ گچ است.وی بیان کرد: اسکله ۲ بندرگاه خمیر ظرفیت پذیرش شناورهایی با ۶.۵ متر آبخور را دارا است.
فرماندار بندرخمیر یادآور رشد: طی سال گذشته افزون‌بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.
وی بیان کرد: حجم عملیات صادرات مواد معدنی در محدوده استان هرمزگان افزون بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان بندرخمیر بوده است.
فرماندار بندرخمیر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی که در حوزه بنادرو دریانوردی خمیر انجام شده، طی سه سال آینده حجم صادرات مواد معدنی در بندرخمیر در هر سال افزون‌بر ۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
خواستار بیان کرد: توسعه مجتمع بندری خمیر از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری است و در این راستا مطالعات لازم انجام شده که بعد از تصویب در طرح جامع بندرخمیر، احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، ایستگاه آتش نشانی ،مرکز کنترل ترافیک دریایی، ساختمان اداری، استقرار دستگاه‌های متولی در سالجاری وارد مرحله اجرایی شود.
بارگیری همزمان سه فروند «بارج»  در مجتمع بندری خمیر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه