مدیرشیلات امور آبزیان جهاد کشاورزی   اصفهان خبرداد: 

آغاز تولید تخم اصلاح شده  ماهی قزل‌آلا در اصفهان


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از آغاز تولید تخم «تریپلویید» ماهی قزل‌آلا (تخم تمام ماده عقیم) با هدف اصلاح و بهبود نژاد این محصول خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمدرضا عباسی  به ایرنا اظهار کرد: تولید تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا با حمایت سازمان شیلات ایران و پشتیبانی علمی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اقدامات دیگر برای اصلاح نژاد ( ایجاد لاین) نیز در حال انجام است و جزو طرح‌های علمی و تحقیقاتی ما محسوب می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اقدام‌های مورد اشاره، افزایش کمی و کیفی تولید را در پی خواهد داشت.
عباسی افزود: تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا از جمله محصولات صادراتی است و کشورهای مختلف از آن استقبال می‌کنند لذا در صورت رفع موانع، قادر خواهیم بود بخش قابل توجهی از آنها را صادر کنیم.
وی تصریح کرد: «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید نیز از جمله محصولات تولیدی اصفهان است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه از آن تولید می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با تلاش مجموعه تولیدی «آبزی نگین شایان» فریدونشهر نخستین محموله تخم چشم‌زده تمام ماده به تعداد ۳۰۰ هزار قطعه در یک سال اخیر به تاجیکستان صادر شد.
عباسی ادامه داد: وابستگی شدید به تخم چشم زده خارجی در سال‌های گذشته در کشور وجود داشت اما این شرکت از نخستین مجموعه‌های ایرانی است که توانست محصول مذکور را تولید کند و در راه کاهش وابستگی گام بردارد.
به گزارش ایرنا، از مزایای ماهی قزل‌آلای تریپلویید می توان به رشد بیشتر نسبت به ماهی قزل‌آلای معمولی یا تمام ماده قزل‌آلای رنگین‌کمان، مقاومت بیشتر به بیماری و طول عمر بالاتر اشاره کرد.
تولید انواع ماهیان خوراکی در استان اصفهان در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش یافت و به بالغ بر ۱۰ هزار تُن رسید.
آغاز تولید تخم اصلاح شده  ماهی قزل‌آلا در اصفهان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه