ده‌ها نهنگ در ساحل جنوب استرالیا ی غربی می‌میرند


بیست و شش نهنگ پس از سرازیر شدن چهار بخش در منطقه  ساحلی در جنوب استرالیای غربی جان خود را از دست دادند.
 به گزارش روزنامه دریایی سرآمد، به گفته دپارتمان تنوع زیستی، حفاظت و جاذبه‌ها، در این چهار بخش حدودا 160 نهنگ خلبان، که در 500 متری ساحل پخش شده‌اند، صبح امروز در خط ساحلی ورودی توبی در نزدیکی دانزبورو به گل نشستند.
 این سازمان در بیانیه ای گفت: «20 نهنگ در یک بخش در حدود 1.5 کیلومتری ساحل وجود دارد.»
در بخش دیگری در حدود 110 حیوان در کنار هم به دور ساحل نزدیک تر هستند.» تیمی از کارکنان مجرب شامل افسران حیات وحش، دانشمندان دریایی و دامپزشکان در محل یا در راه بودند.
 کارکنان در حال بررسی وضعیت نهنگ هایی هستند که در ساحل به گل نشسته اند و سایر نهنگ ها را کنار هم و دور از ساحل نگه می دارند.
اعتقاد بر این است که حدود 160 نهنگ در چهار غلاف خود را به ساحل رسانده اند.
تیم ما تمام تلاش خود را می کند تا با خیال راحت پاسخ دهد و داوطلبان و کارکنان را ایمن نگه دارد و در عین حال در راستای منافع نهنگ ها عمل می کند.
غرق شدن انبوه نهنگ ها پس از آن متاسفانه اتفاق افتاد که حداقل 52 نهنگ خلبان، تقریباً نیمی از تعداد کل آنان، در ساحلی در آلبانی در سال گذشته، علیرغم تلاش داوطلبان برای بردن آنها به آب های عمیق تر، جان خود را از دست دادند. رفتار نهنگ‌ها قبل از اینکه به ساحل بیایند کارشناسان آن زمان را متحیر کرد
سازمان دی بی ای سی گفت بر اساس این حادثه مربوط به همان گونه نهنگ، به احتمال زیاد حیوانات ساحلی باید به عنوان «نتیجه رفتار انسان ها» کشته شوند.
ما همیشه به بهترین نتیجه امیدواریم.» پیش از این، اداره پارک‌ها و حیات وحش استرالیای غربی گفته بود که ایمنی انسان همیشه بر رفاه حیوانات در رویدادهای زیست محیطی دسته جمعی اولویت دارد.ما می‌دانیم که مردم می‌خواهند کمک کنند، اما از مردم خواسته‌ایم که بدون راهنمایی کارکنان دی بی ای سی برای نجات حیوانات تلاش نکنند، زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر، و ناراحتی حیوانات شود و مانع از تلاش هماهنگ شده نجات شود.» گزارش ها حاکی از آن است که مردم محلی با عجله وارد آب شده اند تا نهنگ ها را در آب نگه دارند تا آنها را نجات دهند. 
دیگران در شبکه های اجتماعی پست هایی را برای درخواست کمک ارسال کرده اند. هر کسی که مایل به کمک در این رویداد است می‌تواند با دفتر باسلتون این سرویس تماس بگیرد. / ترجمه و تنظیم روزنامه دریایی سرآمد
ده‌ها نهنگ در ساحل جنوب استرالیا ی غربی می‌میرند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه