رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم خبرداد

نجات لاک پشت پوزه عقابی  در معرض انقراض «قشم» از مرگ


رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: یک لاک پشت دریایی از نوع پوزه عقابی و از گونه های در معرض خطر انقراض که بر اثر جزر و مد دریا در میان صخره های ساحل دیرستان گرفتار شده بود با کمک ماموران یگان حفاظت این واحد از مرگ نجات یافت.
به گزارش اقتصادسرآمد، شاهمراد جعفری به ایرنا، افزود: این لاک پشت دریایی پس از بیرون آوردن از لابه لای صخره ها و پس از اطمینان از سلامت آن در آب های فیروزه ای خلیج فارس رهاسازی شد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم ادامه داد: لاک پشت های پوزه عقابی (Eretmochelys imbricata) قشم همه ساله از طریق آب های آزاد وارد آب های خلیج فارس شده و در محل سایت روستای شیب دراز در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر قشم اقدام به تخم گذاری
 می کند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم توضیح داد: تاکنون هفت گونه از این آبزی در دریاها و اقیانوس‌ها شناخته شده است که از این بین گونه‌ های لاک پشتان پوزه عقابی، سبز، سرخ، چرمی و زیتونی در خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌ کنند.
جعفری رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم اضافه کرد: در سواحل جنوبی ایران بیش از ۵۰ زیستگاه اصلی برای لاک پشت‌های دریایی وجود دارد که محل چرا، جفت گیری و تخم ریزی آین گونه بوده و بر اساس نتایج به دست آمده لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت سبز بیشترین تعداد لانه سازی یا به بیان دیگر بیشترین مناطق لانه سازی و تخم گذاری در ایران را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: لاک پشت های پوزه عقابی در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) و جزو گونه های خیلی زیاد در معرض خطر انقراض (Critically Endangeref) ثبت شده اند.
نجات لاک پشت پوزه عقابی  در معرض انقراض «قشم» از مرگ
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه