استقرار کامل استاندارد آموزشی 10015  در سازمان بنادر و دریانوردی

اداره آموزش سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بهسازی نیروی انسانی شاغل در این سازمان در سال گذشته، در دو دسته آموزش کارکنان و آموزش مدیران گام های موثری برداشته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، اداره آموزش این سازمان در سال 1402 با استقرار کامل استاندارد آموزشی 10015 ، علاوه بر پایش مستمر دوره های آموزشی به منظور ارزشیابی و اثربخشی این دوره ها، کارکرد قابل قبولی در بهبود رفتار و عملکرد فراگیران و طبعاً منافع سازمانی داشته است.
بر اساس این گزارش، درحالی که زیربنای توسعه کشورها و سازمان ها با خلاقیت و نوآوری منابع انسانی ارتباط تنگاتنگی دارد، حوزه آموزشی سازمان بنادر در تهران و استان های ساحلی در دو بخش آموزش کارکنان و آموزش مدیران، عملکرد مطلوبی برای بهسازی منابع انسانی در سال گذشته از خود ارائه داده است.
استقرار کامل استاندارد آموزشی  10015 و مولفه های نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی، سبب شد تا دوره های آموزشی در این سازمان با توجه به ماهیتشان در قالب دوره های حضوری ، الکترونیکی ، کارگاهی و یا OJT  برگزار شود.
مجموعه آموشی سازمان بنادر و دریانوردی، برای ارزیابی اثربخشی آموزش کارکنان از الگوها و دیدگاه های متفاوتی سود برده است که هر کدام از این الگوها، جنبه‌های خاصی از فرایند ارزشیابی را هدف قرار می‌دهند.
ارزشیابی رفتار یادگیرنده، ارزشیابی موارد آموزشی وشیوه آموزش، ارزشیابی برنامه‌ریزی و ارزشیابی اطلاعات گردآوری شده برای تصمیم‌گیری، از جمله دیدگاه‌هایی هستند که در تدوین الگوهای ارزیابی مورد توجه نظریه‌پردازان قرار گرفته‌اند. الگوی کرک پاتریک به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین و موفق‌ترین الگوهای ارزیابی در سیستم جامع مدیریت منابع انسانی معرفی شده است.
استقرار کامل استاندارد آموزشی 10015  در سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه