در دیدار استاندار لرستان با مسئولان سازمان اقتصادی کوثربررسی شد 

توافق نهایی برای از سرگیری احداث برج‌های دوقلوی خرم‌آباد

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- در دیدار استاندار لرستان با مسئولان سازمان اقتصادی کوثر توافق نهایی بین دستگاه‌ها و مراکز ذیربط برای از سر گیری عملیات اجرایی برج‌های دوقلوی خرم‌آباد انجام شد. 
مدیرعامل گروه معین کوثر برج‌های دوقلوی خرم‌آباد در این خصوص بیان کرد: در این جلسه که در دفتر استانداری لرستان در تهران و به ریاست «ابوطالب شفقت» تشکیل شد، مسئولان سازمان اقتصادی کوثر و شهرداری خرم‌آباد به عنوان طرفین دخیل در اجرای این طرح، مشکلات را بررسی و برای آغاز عملیات اجرایی توافق کردند.
حسین زاهدی اظهار کرد: پروژه مشارکتی برج‌های دوقلوی «کیو» خرم‌آباد یکی از پرچالش‌ترین و بحث برانگیزترین موضوعات سال‌های اخیر به شمار می‌رود که بنا به دلایل مختلف در سال‌های قبل متوقف شده بود و متاسفانه مذاکره‌ها و ارائه راه‌حل‌های برون‌رفت از آن به نتیجه نرسید و منجر به بروز معضلات اجتماعی و نارضایتی مردمی شد.
وی اضافه کرد: این بلاتکلیفی نه تنها از حیث اعتبار اجتماعی و حرفه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر و گروه معین کوثر آسیب وارد می‌کرد بلکه حجم قابل توجهی از سرمایه این گروه را که متعلق به سهامداران و جامعه ایثارگری بود، در معرض اتلاف قرار می‌داد.
وی افزود: با تلاش و همکاری همه‌جانبه توانستیم با شهرداری خرم‌آباد به عنوان شریک پروژه همچنین مسوولان استانی به فهم مشترک برسیم و نسبت به ارزش‌گذاری طرح و محاسبه هزینه‌کرد این گروه اقدام کنیم.
«زاهدی» با بیان اینکه تحقق ۲ هدف در مسیر مذاکره‌ها دنبال شد، تصریح کرد: ابتدا رفع دغدغه و مطالبه‌های شهروندان شریف خرم‌آباد و سپس حفاظت از منابع و منافع سهامداران و جامعه هدف بنیاد شهید در اولویت قرار گرفت و هر ۲ گروه از توافق اخیر منتفع می‌شوند.
وی ادامه داد: با گشایش ایجاد شده امیدواریم شهرداری خرم‌آباد با توجه به ظرفیت بالای پروژه در عمران و توسعه شهری، بتواند به بهترین شکل ممکن پروژه را به ثمر برساند و شهروندان در آینده نزدیک نتیجه صبوری و بردباری خود را ببینند.
وی بیان کرد: طرفین مشارکت‌کننده در این ابر پروژه پس از پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان، در نهایت به توافق قطعی پیرامون تعیین تکلیف مطالبه‌های گروه معین کوثر و خروج از پروژه مذکور دست یافتند که به زودی اعلام می‌شود.
پروژه برج‌های تجاری مسکونی «کیو» موسوم به برج‌های دوقلو سال ۹۳ با رویای اقتصادی شدن شهر خرم‌آباد در شمال این شهر و در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع آغاز شد. 
این طرح با زیربنای ۱۵۸ هزار مترمربع با هدف احداث ۳۰ طبقه (این پروژه باید در ۱۱ طبقه مسکونی ساخته می‌شد اما پس از مدتی به ۱۹ و پس از آن به ۳۰ طبقه ارتقا یافت) به نام مرتفع‌ترین پروژه مسکونی لرستان کلیدخورد.
در این طرح سالن اجتماعات و کنفرانس، کافی شاپ و رستوران، سالن‌های ورزشی، مرکز خرید و محوطه‌سازی کم‌نظیر طراحی شده بود و گفته شد با رعایت بالاترین استانداردهای ساخت و ساز می‌شود اما پس از سال ها بلاتکلیفی نه تنها خرم‌آباد را تجاری نکرد بلکه به یک معضل نازیبا در قلب تپنده شهر تبدیل شد تا هر رهگذر دغدغه‌مند، نظاره‌گر وقفه بیش از یک دهه‌ای این طرح عظیم باشد.

توافق نهایی برای از سرگیری احداث برج‌های دوقلوی خرم‌آباد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه