«روایتگری» حلقه مفقوده گردشگری در آبادان و خرمشهر

محمود نواصر- توریسم در برخی نقاط کشور تا جایی پیشرفت کرده که حتی برای یک خیابان یا کوچه، یک صفحه اختصاصی در شبکه‌های مجازی راه‌اندازی کرده‌اند و برای آن داستان‌سازی و گردشگران به صورت مجازی و حضوری از آن بازدید می‌کنند.
بی شک یکی از علل موفقیت‌های شهرها در حوزه گردشگری، داستان پردازی یا همان روایتگری است؛ موضوعی که در شهرهای آبادان و خرمشهر هرگز جدی گرفته نشده است. هویت تاریخی شهرهای آبادان و خرمشهر تشابه بسیاری به شهر تهران دارد و همین موضوع سبب شده که به طور مستمر بر استفاده از تهران به عنوان یک الگو در راستای توسعه صنعت گردشگری منطقه تاکید شود.
«روایتگری» گردشگری در آبادان و خرمشهر تا جایی مغفول مانده که حتی مردم بومی منطقه که چندین دهه در آن سکونت دارند از این شیوه استفاده نمی‌کنند.
امروزه در شهرهای موفق صنعت گردشگری، داستان پردازی به میزانی مورد توجه قرار گرفته که حتی شهرهای اطراف مقصد مربوطه نیز موفق به جذب گردشگر شده‌اند.
روایتگری یکی از مقوله‌های بازاریابی صنعت توریسم است و در اقصی نقاط دنیا داستان پردازی یا «رؤیا» به یک تجارت در صنعت توریسم تبدیل شده است و بی‌توجهی به آن پیامدهای منفی به همراه دارد.
بررسی یکی از نقاط منطقه آزاد اروند (آبادان - خرمشهر) برای اجرای الگوی روایتگری و تبدیل به پایلوت، یک ضرورت است. بنابراین «روایتگری» حلقه مفقوده صنعت گردشگری در مناطق مختلف است
کارشناس گردشگری
«روایتگری» حلقه مفقوده گردشگری در آبادان و خرمشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه