مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

در دولت سیزدهم جهش ویژه ای در حوزه توانمندسازی خانواده ها به وقوع پیوست

اراک – مهدی غلامی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در دولت سیزدهم جهش ویژه ای در حوزه توانمندسازی خانواده ها رخ داد؛ به طوری که اعتبارات کمیته امداد رشد چندین برابری داشت.
سید مهدی عبادی افزود: در طول سال های گذشته اتفاقات متفاوتی در کمیته امداد رخ داد، نگاه نخست در کمیته امداد تنها نگاهی حمایتی بود و فارغ از اینکه خانواده چه توانمندی های دارد تنها به نداشته های خانواده ها توجه می شد اما بعد از آن توجه به توانمندی این خانواده ها مدنظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برای ۶۱۹ نفر از مددجویان در کارگاه های مختلف کاریابی انجام شده است، خاطرنشان ساخت: سال گذشته ۵۱۹ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد سبب ایجاد چهار هزار و ۲۲۷ شغل در استان شده و هزار و ۴۹۷ آموزش حمایت و پایدارسازی برای خانواده هایی که نیاز به تقویت شغل داشتند ارائه شده است.
عبادی همچنین بر ضرورت توجه به استعدادهای شغلی موجود در خانواده ها تاکید کرد و یادآور شد: ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد نیز در خانواده های تحت پوشش شناسایی شده و در حال برنامه ریزی برای این افراد هستیم، ۹ هزار مورد آموزش مهارت زندگی به مددجویان ارائه شده است.
وی تصریح کرد: ۳ هزار و ۳۹۷ نفر از فرزندان مددجویان از اردوهای تفریحی و زیارتی این نهاد استفاده کرده اند و ۱۰ هزار و ۷۹ کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و ۸۲۱ مورد شهریه دانشجویی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: در حوزه مشارکت های مردمی در ۳ ماهه امسال ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد شده است. استان مرکزی ظرفیت بالایی در خوزه خیرین دارد .
عبادی با اشاره به اینکه پویش "به عشق علی" به جهت حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در عید غدیر برگزار خواهد شد افزود: در شب عید غدیر نیز توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم برنامه ریزی شده و دو هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی با کمک مراکز نیکوکاری توزیع خواهد شد.
در دولت سیزدهم جهش ویژه ای در حوزه توانمندسازی خانواده ها به وقوع پیوست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه