رضایی چالش‌های دریانوردان کشور را تشریح کرد؛

ضرورت ایجاد خانه دریانوردان در تهران و استان‌های ساحلی

نایب رییس و دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ضمن تشریح چالش‌ های حوزه دریانوردی در بخش چالش‌ های صنفی، عمومی و دریانوردان نامحدود، گفت: با کمبود منابع انسانی در حوزه دریانوردی مواجه هستیم و باید با همکاری ارگان‌های دریایی، چالش‌های دریانوردان را برطرف کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، سامان رضایی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل و سایر مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، جمعی از دریانوردان سراسر کشور و مدیران ارشد ارگان‌های دریایی برگزار شد، اظهار داشت: با همت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، اعتماد به مجموعه انجمن صنفی دریانوردان و اصل سه جانبه‌گرایی کارگری، کارفرمایی و دولت، فضایی فراهم شد تا مجموعه کارگری بتواند ظرفیت خود را به خوبی نشان دهد.
وی ادامه داد: در یک سیستم شفاف، هیچگونه تعارض منافعی در بخش کارگری، کارفرمایی و دولت وجود ندارد و می‌توان فعالیت‌ها را به نحو مطلوب، پیش برد.

چالش‌‌های حوزه دریانوردی در بخش دریانوردان حوزه نامحدود
نایب رییس و دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در خصوص چالش‌‌های حوزه دریانوردی در بخش دریانوردان حوزه نامحدود، عنوان کرد: تهدیدات امنیتی و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، عدم اجرای طبقه‌بندی مشاغل شمنا، کارورزی دانشجویان، همترازی مدرک دریانوردان، مالیات دریانوردان، اختلال در فرایند پرداخت حقوق و دستمزد ارزی دریانوردان کشتیرانی ج.ا.ا و همچنین مشاغل سخت و زیان‌آور برای تمامی دریانوردان از جمله چالش‌‌های حوزه دریانوردی در بخش دریانوردان حوزه نامحدود است که در سال 1399 شناسایی و تعدادی از این موارد با همکاری سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولت مرتفع و بخشی نیز همچنان باقی است که امیدواریم با همدلی و همکاری بیشتر نهادهای ذیربط حل و فصل شود . 

چالش‌های عمومی و صنفی دریانوردی
دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران درباره چالش‌های عمومی و صنفی دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: تقویت آگاهی عمومی و فرهنگ مشارکت در فعالیت‌های جمعی، عدم ارائه خدمات صنفی به دریانوردان در بنادر کشور، تداوم و تقویت اقدامات جهت بهبود کیفیت آموزش، تشکیل کانون (فدراسیون) دریایی و فناوری‌های جدید از جمله اتونوموس چالش‌های عمومی و صنفی دریانوردی است.

پیشنهاد انجمن صنفی دریانوردی به سازمان بنادر
وی با پیشنهاد ایجاد خانه دریانوردان نیز اظهار داشت: از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست می‌کنیم که ایجاد خانه‌ دریانوردان در تهران و همچنین یکی از بنادر جنوبی کشور را برای کمک به منافع مالی و بهبود شرایط دریانوردان، مدنظر قرار دهد.

ضرورت توسعه ناوگان دریایی 
نایب رییس انجمن صنفی دریانوردان تجاری با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم در کنار یکدیگر بتوانیم مشکلات حوزه دریایی و دریانوردان را حل کنیم، گفت: علاوه بر این باید در حوزه ناوگان دریایی اقدامی اساسی انجام دهیم و شاهد نوسازی ناوگان دریایی کشور باشیم.
رضایی افزود: در بخش منابع انسانی نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم و بعضا شاهد حضور ۸ تا ۹ ماهه دریانوردان روی کشتی هستیم که این مدت زمانی باید کاهش یابد.
ضرورت ایجاد خانه دریانوردان در تهران و استان‌های ساحلی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه