بازرسی ۱۷۰۰۰ فروند کشتی در سال بر اساس تفاهم نامه پاریس


سالانه بیش از ۱۷۰۰۰ فروند کشتی بر اساس تفاهم نامه پاریس به منظور رعایت استاندارد بین‌المللی ایمنی، امنیت، محیط زیست و شرایط زندگی و کار مناسب برای خدمه در بنادر جهان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمداز پورت نیوز؛ دبیرخانه تفاهم‌نامه پاریس (MoU) که بازرسی کشتی در آب‌های ساحلی کشور‌های مختلف جهان را برعهده دارد اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی میزان بازداشت کشتی‌ها بر اثر عدم رعایت استاندارد زیست محیطی به ۳.۸۱ درصد رسید که نسبت به ۴.۳۵ درصد سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش نشان می‌دهد.  
بر‌اساس گزارش تفاهم‌نامه پاریس که نتایج بازرسی ۲۸ اداره دریایی در آب‌های ساحلی اروپا و اقیانوس اطلس شمالی را بازبینی می‌کند در حال حاضر عضویت فدراسیون روسیه در تفاهم نامه پاریس به حالت تعلیق درآمده است.
دبیرکل این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه هنوز بازرسی کشتی‌ها بر‌اساس این تفاهم‌نامه به سطح قبل از همه گیری کرونا یعنی ۲.۹۸ درصد سال ۲۰۱۹ میلادی نرسیده، تأکید کرد که بازرسان در سال ۲۰۲۳ میلادی با ۱۱ مورد ممنوعیت مواجه شدند که نسبت به تعلیق آن‌ها اقدام کردند.  
به گفته وی بر‌اساس تفاهم‌نامه پاریس و سولاس حفاظت در برابر آتش، تشخیص آتش و اطفاء حریق ۱۷.۳ درصد، ساختار، بخش فرعی و پایداری، ماشین‌آلات و تأسیسات الکتریکی ۱۱.۵ درصد، حفاظت بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی، رفاه و حفاظت از تأمین اجتماعی ۱۰ درصد رعایت نشده است.  
وی با اشاره به اینکه تغییرات قابل توجهی نسبت به عملکرد پرچم کشتی‌ها وجود نداشته و توزیع کشور‌های صاحب پرچم در بخش سفید، خاکستری و سیاه تغییر چندانی نکرد.  
دبیرکل تفاهم نامه پاریس در پایان گفت که این تفاهم نامه درصدد ایجاد یک شبکه ایمن به طور فزاینده در  بنادر سراسر جهان است تا بتواند از حمل‌و‌نقل غیر‌استاندارد منطقه‌ای با بازرسی‌های متوالی خودداری به عمل آورد.
بازرسی ۱۷۰۰۰ فروند کشتی در سال بر اساس تفاهم نامه پاریس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه