طرحی نو در سپهر  سیاسی ایران

بهزاد مومنی مقدم- اینک که رقابت سخت، نفس‌گیر و پرشور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به اتمام رسید و ایران عزیزمان، نهمین رئیس جمهور خود را بازشناخت، ضروری می‌دانم ضمن تبریک این رویداد امیدآفرین به ملت شریف ایران، چند نکته را به اختصار یادآوری نمایم.
امروز مسائل و مشکلات کشور ما به قدری پیچیده و عمیق است که جز با همراهی بدنه جامعه، کسی را یارای حل و فصل آن نیست. از این جهت نه تنها رٱی‌دهندگان به دکتر پزشکیان بلکه تمامی کسانی که به رقیب ایشان رٱی داده و حتی آنان که به واسطه گلایه‌مندی‌های مختلف، در این انتخابات مشارکت نکردند، می‌بایست در راستای حل مسائل کشور دست به دست هم دهند و عرصه فعالیت و کنش‌گری بیابند.
نکته این‌جاست که مسئولیت ایجاد چنین زمینه‌ای بر عهده هواداران و موُثران دولت مستقر است تا با تقویت فرهنگ همدلی و پرهیز از فضای تفرقه، چنین عرصه‌ای را برای نقش‌آفرینی آحاد جامعه فراهم نمایند.
یقینا تنوع رویکرد در مواجهه با مسائل مختلف و وجود عقاید و سلایق مختلف، ضمانت‌کننده سلامت حاکمان و مجریان است، لیکن این اختلاف نظر اگر از آستانه سوددهی خارج شده و به ورطه عناد و تقابل کشانده شود، موجب خنثی شدن انرژی‌های جامعه بر علیه یکدیگر شده، حال آنکه این انرژی‌ها و استعدادها می‌توانند در جهت رشد و توسعه کشور و غلبه بر مشکلات به‌کار گرفته شوند.
لازمه تحقق چنین آرمانی، تشکیل دولتی فراتر از دسته بندی های معمول و با محوریت درستکاری و پاکدستی و صداقت است که بتواند ضمن برقراری صلح و آشتی میان تفکرهای مختلف، فضای ایفای نقش را برای تمامی دلسوزان و خیرخواهان کشور فراهم نماید.
اینجا نقطه آغازی‌ست که در آن می‌بایست با درس گرفتن از تمامی تجارب گذشته، راه را بر هر زاویه‌ای از مسیر مصالح و منافع جامعه بست و به جای عقده‌گشایی و سهم‌خواهی و بخشی‌نگری به امیدآفرینی و اتحاد و همدلی متوسل شد.
طبیعتاً تصمیمات محفلی چه در سطح ملی و چه محلی نباید در دولت جناب پزشکیان مورد توجه قرار گیرد چرا که با عنایت به تجربیات گذشته سهم خواهی گروه های محفلی جز خسارت و ممانعت از موفقیت، دستاوردی نداشته و نخواهند داشت که خیر و صلاح جامعه در همین روش خواهد بود.در این باب وجود رسانه های هوشیار و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان می‌تواند راهگشا و مثمر ثمر باشد.در خاتمه ضمن قدردانی از تمامی همراهان و اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و اهالی محترم و شریف رسانه در ستاد مردمی حامیان دکتر مسعود پزشکیان، مجددا اعلام می‌کنیم که به حرمت ایام محرم و نیز احترام به دغدغه مردم در برابر انبوه مشکلات، برنامه جشنی برگزار نخواهد شد که جشن واقعی را تلاش برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها با الگوبرداری از سیره امیرمومنان (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌دانیم.
طرحی نو در سپهر  سیاسی ایران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه