عضو شورای شهر بندرعباس:

شهرداری بندرعباس نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با سابقه است

هرمزگان – طاهره پرویزی خبرنگار اقتصادسرآمد- اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم وايام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و هفتاد و دو تن از يارانش به انتخابات اشاره کرد و گفت: بار دیگر ملت غيور ايران با حضور درصحنه انتخابات ریاست جمهورى حماسه دیگری آفريدند و توانستند نقشه هاى، دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب كنند.
وی ادامه داد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در پیام ديروزشان خطاب به منتخب مردم تاكيد فرمودند؛"اكنون ملت ايران رئيس جمهور خود را انتخاب كرده است. اينجانب باتبريك به ملت وبه رئيس جمهور منتخب وبه همه فعالان اين صحنه حساس مخصوصاً جوانان پر شور ستادهاى انتخاباتى نامزدها، همگان را به همكارى و نیک اندیش برای پیشرفت و عزت روزافزون كشور توصيه مى كنم. به جناب آقای دكتر پزشكيان رئيس جمهورمنتخب نيز توصيه مى كنم با توكل به خداوند رحمان به افق هاى بلند وروشن چشم بدوزند و در ادامه راه شهيد رئيسى از تمام ظرفيت هاى فراوان كشور، براى آسایش مردم و برای پیشرفت كشور بيشترين بهره را ببرند."
وی تاکید کرد: بر ما واجب است كه فرمايش هاى مقام معظم رهبرى را نصب العين خود قرار داده، برخى از اختلافات جزیی خود را كنار گذاشته و با وفاق و همدلی به سوی آينده روشن حركت كنيم.بواشه در ادامه خطاب به شهردار بندرعباس گفت: در چند ماه اخير رويدادهايی در شهردارى رخ داده كه نقل محافل شده است.وی اضافه کرد: با دخالت برخى از افراد و با فشار بر شهردار و گروكشى، بسيارى از نيروهاى زبده و کاركشته شهردارى با اعمال فشار از سمت هاى سازمانى بر كنار می شوند. اين تغييرات در سطوح مختلف نیز دیده می شود.
وی ادامه داد: آقای شهردار آيا شعار انصاف و عدالت در شهردارى اين بود؟ آیا اين موضوع سبب سرخوردگى، بى انگیزگی افراد توانمند، باسابقه و متخصص که سالها زحمت كشيده اند و سرمايه هاى انسانى شهردارى بندرعباس محسوب مى شوند نخواهد شد.
بواشه اظهار کرد: متاسفانه جابجايی هاى اشاره شده، هيحكدام براساس شایسته سالارى و تخصص نبوده كه همه اين اتفاقات ناشی از ضعف مديريتى و ناتوانی شهردار در مديريت شهرى و ترس از عده اى افراد خاص است. تكريم پرسنل در شهرداری بندرعباس متاسفانه به فراموشى سپرده شده است، به خصوص بانوان شاغل در شهردارى که بعضا مورد بی احترامى قرار می گيرند.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: شائبه فساد گسترده مالى و ... در نزدیکان افراد منتسب به شهردار موضوعی است که لازم است دستگاه هاى امنيتى ، بازرسی استان ، ديوان محاسبات به آن ورود کرده و با قاطعيت با افراد متخلف بدون مماشات از هر طیف و وابستگی سياسی، برخورد قانونى کنند.
وی گفت: آيا اگر يكى از پرسنل یا نزديكان مديران شهرى شهردارى بندرعباس بدون هیچ پشتوانه سياسى چنين تخلفات مشابه را مرتكب شده بود، چگونه رفتارى با او مى شد؟ نمونه بارز آن برخورد زشت با نیروهای سازمان فرهنگی ورزشى بود كه سال هاى قبل اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی از ضعيف ترين مديران طول تاريخ شهردارى محسوب مى شود عليرغم نتايج و عملکرد ضعيف در زمینه هاى مختلف فرهنگی، ورزشی و ناتوان از انجام ماموریت هاى اين سازمان و صرف هزينه هاى هنگفت ميلياردى و بی حساب و کتاب از پول مردم در تیم فوتبال شهردارى در لیگ دو همراه با نتایج ضعيف نه تنها استعفاء نمی دهد و عزل هم نمی شود. آیا در شهردارى بندرعباس با اينهمه ظرفيت نيرويی نيست كه سكان مديريت اين سازمان را بعهده بگيرد كه بايد ازنيروى وارداتى ضعيف وناتوان خارج از مجموعه استفاده شود؟؟؟
 بواشه همچنین به تخلف محرز در انتصابات نيروهاى شركتى اشاره کرد و گفت : این انتصاب ها باسفارش برخى افراد انجام مي شود. گماشتن افراد شركتي در پست هايي در حد شهردار ناحيه، مدير قسمت وساير پست ها به نور چشمى ها چه توجيهى به جز شائبه رفتارهاى سياسي ، انتخاباتي يا خوش خدمتى هايى كه در ايام انتخابات مجلس انجام شده مى توان درذهن تصور كرد؟ حال أنكه باوجود نيروهاى رسمى چرا وبرچه اساس ومعيارى نيروهاى شركتى مى توانند حائز پست هاى مديريتى در شهرداری باشند.آيا اين اجحاف در حق مديران باسابقه و توانمند نيست؟؟ متأسفانه ، با وجود تذكرات داده شده به شهردار، حاضربه اصلاح این روند نیست.تا اینکه اخیرا استانداري به این موضوع ورود كرده كه جاداره ضمن تشكر از مدير كل امور شهرى دراين زمينه درخواست دارم در صورت محرز شدن تخلفات ضمن برخورد قانونى ، گزارش رسيدگى به پرونده تخلفات را به اطلاع اعضاى شوراى شهر برسانند. تا بیش از پیش شاهد حيف وميل شدن اموال متعلق به مردم وشهرداری نباشیم.
شهرداری بندرعباس  نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با سابقه است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه