۷۷ هزار تن محصولات دریایی و آبزیان استان بوشهر به ارزش ۳۶۰ هزار دلار صادر شد


استاندار بوشهر اظهار کرد: ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر در سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی در مجموع ۷۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد محمدی‌زاده در جمع خبرنگاران صادرات بیش از ۷۷ هزار تن محصولات دریایی و آبزیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۳۶۰ هزار دلار محصولات آبزیان و شیلات استان بوشهر صادر شده است.
استاندار بوشهر بیان کرد: تعاونی مرزنشینان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر برای صادرات است که نسبت به استفاده از این ظرفیت اهتمامی ویژه وجود دارد.
محمدی زاده تصریح کرد: تعاونی‌ها پس از ۱۶ سال توقف در دولت سیزدهم با هدف بهبود اقتصاد خانوار مرزنشینان هم‌استانی احیا شدند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در ۲ سال اخیر معادل ۲۰۰ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های مرزنشینان استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی همچنین از اختصاص خط اعتباری ویژه با هدف رونق بیشتر تعاونی‌ها برای نخستین بار در چند دهه اخیر خبر داد.
محمدی زاده یادآور شد: با رویکرد رونق مبادلات تجاری پیشنهاد تشکیل پنجره واحد گمرکی میان گمرکات استان بوشهر و گمرکات کشورهای قطر و امارات صادر شده است.
وی عنوان کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی به عنوان اولویتی راهبردی در استان بوشهر به شکلی ویژه دنبال می‌شود.
۷۷ هزار تن محصولات دریایی و آبزیان استان بوشهر به ارزش ۳۶۰ هزار دلار صادر شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه