استاندار یزد:
گفتمان گردشگری در استان یزد مغفول مانده است
یزد- دانشی خبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار یزد با بیان اینکه گفتمان گردشگری در استان یزد مغفول مانده است، گفت: این گفتمان باید در جامعه ایجاد شده و نقاط آسیب آن با همفکری فعالان این صنعت شناسایی و رفع شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهران فاطمی، در جمع فعالان گردشگری استان که به مناسبت هفته ملی گردشگری برگزار شد از صنعت گردشگری به عنوان یکی ازخط قرمزها و مزیت های استان یاد کرد و گفت: در راس رویدادهای گردشگری باید گفتمان این حوزه را در جامعه ایجاد کرد و نقاط آسیبی آن را با همفکری فعالان این صنعت شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه باید با دیدگاه حل مساله به چالش های پیرامون حوزه گردشگری نگاه کرد، افزود: این نگرش باید در بین مسئولان و فعالان این صنعت شکل گیرد و یزد برای اینکه اوج بگیرد هیچ مسیری جز گردشگری، فناوری و دانش بنیان ندارد.
استاندار یزد گردشگری را کلید حل اکثر مشکلات استان دانست و ادامه داد: اگر سالی ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور داشته باشیم، نیازی به فروش یک لیتر نفت هم نداریم، پول حاصل فروش نفت را هم نمی توان وارد کشور کرد ولی گردشگر با پای خود ارز وارد کشور می کند و تحریم ها هم نمی تواند بر روی این ارز آوری اثر گذار باشد و از سوی دیگر چهره منفی ایران که از سوی رسانه های بیگانه در جهان نشان داده شده اصلاح می شود.استاندار یزد به نقش مهم بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان اشاره کرد و گفت: گردشگری یزد ۹۵ درصد آنچه امروز دارد را مدیون بخش خصوصی و فعالان این بخش و پنج درصد آن سهم مسئولان در توسعه این بخش است، ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه گردشگری به همت بخش خصوصی در حال انجام است در حالی که کل تسهیلات پرداختی استان در این بخش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
پنج تا ۱۱ مهرماه به عنوان هفته ملی گردشگری نامگذاری شده و به مناسبت این هفته بیش از ۵۰ عنوان برنامه متناسب با شرایط حاضر کشور در سطح استان یزد اجرا می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهران فاطمی، در جمع فعالان گردشگری استان که به مناسبت هفته ملی گردشگری برگزار شد از صنعت گردشگری به عنوان یکی ازخط قرمزها و مزیت های استان یاد کرد و گفت: در راس رویدادهای گردشگری باید گفتمان این حوزه را در جامعه ایجاد کرد و نقاط آسیبی آن را با همفکری فعالان این صنعت شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه باید با دیدگاه حل مساله به چالش های پیرامون حوزه گردشگری نگاه کرد، افزود: این نگرش باید در بین مسئولان و فعالان این صنعت شکل گیرد و یزد برای اینکه اوج بگیرد هیچ مسیری جز گردشگری، فناوری و دانش بنیان ندارد.
استاندار یزد گردشگری را کلید حل اکثر مشکلات استان دانست و ادامه داد: اگر سالی ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور داشته باشیم، نیازی به فروش یک لیتر نفت هم نداریم، پول حاصل فروش نفت را هم نمی توان وارد کشور کرد ولی گردشگر با پای خود ارز وارد کشور می کند و تحریم ها هم نمی تواند بر روی این ارز آوری اثر گذار باشد و از سوی دیگر چهره منفی ایران که از سوی رسانه های بیگانه در جهان نشان داده شده اصلاح می شود.استاندار یزد به نقش مهم بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان اشاره کرد و گفت: گردشگری یزد ۹۵ درصد آنچه امروز دارد را مدیون بخش خصوصی و فعالان این بخش و پنج درصد آن سهم مسئولان در توسعه این بخش است، ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه گردشگری به همت بخش خصوصی در حال انجام است در حالی که کل تسهیلات پرداختی استان در این بخش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
پنج تا ۱۱ مهرماه به عنوان هفته ملی گردشگری نامگذاری شده و به مناسبت این هفته بیش از ۵۰ عنوان برنامه متناسب با شرایط حاضر کشور در سطح استان یزد اجرا می شود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
افتتاح مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب کرمانشاه در گرو تامین اعتبار مالی
-
افتتاح توسعه کالبدی ایستگاه شماره 2 آتش نشانی و خدمات ایمنی در مهستان صورت گرفت
-
اشتغال معلولان ، بانوان سرپرست خانوار و بهبودیافتگان اولویت سازمان بهزیستی است
-
«شنیداری کلامی» از جدیدترین روش های آموزش به کودک با آسیب شنوایی، برای اولین بار
-
گفتمان گردشگری در استان یزد مغفول مانده است
-
جزیره بوموسی دارای اینترنت پرسرعت نسل پنجم شد
-
لزوم همافزایی بیشتر دانشگاهها و صنایع لرستان
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



