جزیره بوموسی دارای اینترنت پرسرعت نسل پنجم شد
بندرعباس - استاندار هرمزگان با تاکید بر ادامه مسیر هوشمندسازی جزایر خلیجفارس، گفت: جزیره بوموسی به اینترنت پرسرعت نسل پنجم متصل شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اولویتهای دولت پس از اتصال جزایر سه گانه با فیبرنوری دریایی و خاکی به سرزمین اصلی، توسعه زیرساختهای خدماتی در جزایر خلیجفارس است.
وی با اشاره به اجرای طرح مهم کابل فیبرنوری و ایجاد بستری امن برای ارتباطات جزایر، اظهار کرد: این امکان که با همت شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده، قطعی ارتباطات در جزایر را به حداقل رسانده است.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر استمرار طرحها و برنامههای هوشمندسازی جزایر، بیان کرد: در راستای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت، تکنولوژی ۵G ایرانسل در جزیره بوموسی نیز راه اندازی شد که فرصت های جدیدی در مسیر پیشرفت فناوری در منطقه مهم بوموسی ایجاد خواهدکرد.دوستی دسترسی راحت شهروندان بوموسی با اتصال به شبکه اینترنتی ۵G را مهم برشمرد و افزود: این امکان با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال سرمایه در اختیار مردم قرارگرفته و تلاش داریم خدمات سایر اپراتورهای تلفن همراه نیز در جزایر توسعه پیدا کند.
شهرستان بوموسی (ابوموسی) شامل جزیرههای بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.
جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور دارد و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس حائز اهمیت بسیار است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اولویتهای دولت پس از اتصال جزایر سه گانه با فیبرنوری دریایی و خاکی به سرزمین اصلی، توسعه زیرساختهای خدماتی در جزایر خلیجفارس است.
وی با اشاره به اجرای طرح مهم کابل فیبرنوری و ایجاد بستری امن برای ارتباطات جزایر، اظهار کرد: این امکان که با همت شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده، قطعی ارتباطات در جزایر را به حداقل رسانده است.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر استمرار طرحها و برنامههای هوشمندسازی جزایر، بیان کرد: در راستای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت، تکنولوژی ۵G ایرانسل در جزیره بوموسی نیز راه اندازی شد که فرصت های جدیدی در مسیر پیشرفت فناوری در منطقه مهم بوموسی ایجاد خواهدکرد.دوستی دسترسی راحت شهروندان بوموسی با اتصال به شبکه اینترنتی ۵G را مهم برشمرد و افزود: این امکان با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال سرمایه در اختیار مردم قرارگرفته و تلاش داریم خدمات سایر اپراتورهای تلفن همراه نیز در جزایر توسعه پیدا کند.
شهرستان بوموسی (ابوموسی) شامل جزیرههای بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.
جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور دارد و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس حائز اهمیت بسیار است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
افتتاح مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب کرمانشاه در گرو تامین اعتبار مالی
-
افتتاح توسعه کالبدی ایستگاه شماره 2 آتش نشانی و خدمات ایمنی در مهستان صورت گرفت
-
اشتغال معلولان ، بانوان سرپرست خانوار و بهبودیافتگان اولویت سازمان بهزیستی است
-
«شنیداری کلامی» از جدیدترین روش های آموزش به کودک با آسیب شنوایی، برای اولین بار
-
گفتمان گردشگری در استان یزد مغفول مانده است
-
جزیره بوموسی دارای اینترنت پرسرعت نسل پنجم شد
-
لزوم همافزایی بیشتر دانشگاهها و صنایع لرستان
اخبار روز
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد
-
الگوی جدید مدیریت مناطق آزاد؛ تلفیق تمرکززدایی، تخصصیسازی و تغییر پارادایم حکمرانی اقتصادی
-
حرکت بهسوی اقتصاد دیجیتال و توسعه اکوسیستم نوآوری در شهر فرودگاهی امام(ره)
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی میتواند الگوی نوین حکمرانی اقتصادی کشور باشد
-
توسعه ترانزیت ریلی با مشارکت مناطق آزاد و بخش خصوصی
-
فعالسازی کریدور ریلی اینچهبرون ضرورتی برای تقویت امنیت غذایی
-
شکاف میان تداوم مدیریت کارگروه فرهنگ دریاپایه
-
«فیلکه» جزیره ای در خلیج فارس که زیر آب میرود
-
امضای تاریخی معادلات جاری در تنگه هرمز
-
ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نیروی انسانی متخصص بنادر
-
دفتر صنعت و امنیت (BIS) ابزار خاموش مهار فناورانه تحریم آمریکایی
-
بررسی راهکارهای ارتقای ترانزیت و حملونقل بینالمللی از طریق تسهیل تجارت و ساماندهی پایانههای مرزی
-
تحقق مطالبات «رهبر شهید» در اتصال ریلی چابهار-زاهدان
-
سقوط چشمگیر نرخ کرایه کشتیهای فوقسنگین فلهبر
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان



