وام 50 میلیونی کمیته امداد به کارگاه‌های سیل زده

فتاح گفت: کارگاه‌های خسارت دیده از سیل که تحت پوشش کمیته امداد هستند، ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره دریافت می‌کنند.
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری تشریح اعطای وام قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل اخیر و برنامه وام‌های اشتغال کارآفرینی و کارگشایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: عملکرد خوب کمیته امداد در سال گذشته منجر شد تا مجلس شورای اسلامی بودجه کمیته امداد را به ۲.۵ برابر افزایش داده و آن را به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برساند.
وی افزود: سال ۹۷ کمیته امداد موفق شد برای گسترش کارآفرینی، ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع دولتی و امدادی پرداخت کند که تنها ۱۰۰ فقره این تسهیلات به صورت وام بوده است.
فتاح بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با قاطعیت تمام وام‌های خود را به صورت قرض الحسنه و با کارمزد صفر درصد پرداخت می‌کند. جالب است بدانید که طبق آمار‌های دریافتی بیش از ۹۹ درصد تسهیلات ارائه شده به جامعه هدف کمیته امداد برای استقرار اشتغال وصول شده است.
وی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد جز خوش حساب‌ترین وام گیرندگان کشور محسوب می‌شوند.
فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر تعداد واحد‌های تخریب شده در سیل اخیر کشور گفت: تعداد ۵ هزار واحد کسب و کار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی آسیب جدی دیده است که با کمک دولت و نهاد‌های امدادی به کمک این افراد خواهیم رفت. به این کسبه که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند اطمینان می‌دهیم که ضرر آن‌ها را جبران خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دولت تحت پوشش بیمه و کمک‌های بلاعوض، نیمی از خسارات را جبران می کند و مابقی تامین منابع مالی برای سرپا شدن این کسب و کار‌ها بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است. به هر یک از این واحد‌های تولیدی ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام اختصاص داده می‌شود. مددجویان تحت پوشش کمیته، نگران استمهال وام‌های خود نباشند.
مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در قالب تبصره ۱۶ بودجه امسال،  سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار به کمیته امداد امام خمینی(ره)  اختصاص داده می شود تا برای گسترش اشتغال و کارآفرینی، به متقاضیان وام  پرداخت کند.
فتاح گفت: برای اجرایی شدن وام توسعه اشتغال پایدار روستایی قرار است یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود.برای تامین منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره)  ۲ هزار میلیارد تومان از چهار بانک عامل طلب داریم و منتظریم تا محقق شود.
مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز کرد: در سال ۹۸ باید حدود ۶ هزار میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کنیم تا در جهت تحقق شعار سال رونق تولید حرکت کرده باشیم.
وی افزود: در مجموع در سال گذشته  ۶۸۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است که در سال ۹۸ باید این وضعیت تقویت شود.
مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به نفع جامعه هدف از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص داده شد تا به سیل زدگان پرداخت شود.
وام 50 میلیونی کمیته امداد  به کارگاه‌های سیل زده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه