تاثیر تحولات سیاسی بر معافیت‌های نفتی

مهلت شش ماهه معافیت‌هایی که آمریکا به مشتریان نفتی ایران اعطا کرده بود، در حالی رو به اتمام است که بازار جهانی نفت طی این مدت با تغییراتی از جمله افزایش قیمت، کاهش نسبی تقاضا و تحولات سیاسی در برخی کشورهای تولیدکننده نفت همراه بوده است.
در آخرین روز هفته گذشته، شاهد افزایش قیمت نفت تحت تأثیر اوج‌گیری خشونت‌ها در لیبی و آمار اقتصادی مطلوب چین بودیم. این در حالی است که مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرده که قیمت فعلی نفت در بالای ۷۰ دلار در هر بشکه، به تقاضای جهانی برای نفت لطمه زده و ممکن است در نتیجه آن تقاضا در سال جاری کمتر از میزان پیش‌بینی شده رشد کند.
به گفته فاتح بیرول - مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی - افزایش اخیر قیمت نفت روی تقاضا تأثیر گذاشته است؛ به ویژه که در کشورهایی مانند چین، آمریکا و هند روی داده که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت خود، برآوردش از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ را تغییر نداد و هم‌چنان انتظار دارد ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال میلادی جاری در مقایسه با ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال گذشته رشد کند...
تاثیر تحولات سیاسی  بر معافیت‌های نفتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه