هشدار مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی نسبت به افزایش خطر حریق در مراتع استان
گروه استان ها- صبوری ، مشهد- ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به بهبود وضعیت پوشش گیاهی مراتع استان در پی بارندگیهای مناسب امسال، نسبت به افزایش احتمال وقوع آتشسوزی در فصل گرم پیشِرو هشدار داد و گفت: «بارندگیهای مطلوب، موجب رشد قابل توجه پوشش علفی و افزایش احتمال آتش در مراتع شده است. با ورود به تابستان و افزایش دما، همین پوشش میتواند به بستری آماده برای گسترش سریع حریق تبدیل شود.»
به گزارش اقتصادسرآمد، شکاری وی با تأکید بر اینکه بخش عمده آتشسوزیها منشأ انسانی دارد، افزود: «تجربه سالهای گذشته نشان میدهد اغلب حریقهای عرصههای طبیعی بر اثر بیاحتیاطی رخ میدهد؛ رهاسازی تهسیگار، روشن کردن آتش برای پختوپز، سوزاندن بقایای گیاهی و زباله، پارک خودرو روی علفهای خشک و حتی استفاده از ابزارهای ایجاد جرقه در طبیعت، میتواند یک آتشسوزی گسترده را رقم بزند.»مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به حساسیت بالای مراتع، جنگلهای دستکاشت و عرصههای مرتعی استان در روزهای گرم و بادخیز، تصریح کرد: «از همه هماستانیها، گردشگران، دامداران، بهرهبرداران و جوامع محلی درخواست میکنیم از هرگونه روشن کردن آتش در مراتع و حاشیه جادهها خودداری کنند و در صورت ضرورت، آتش را فقط در محلهای ایمن و کنترلشده روشن کرده و پیش از ترک محل، از خاموش شدن کامل آن اطمینان داشته باشند.»مهندس شکاری خواستار مشارکت فعال مردم در پیشگیری و اعلام سریع حریق شد و ادامه داد: «در صورت مشاهده دود یا آتش در عرصههای طبیعی، موضوع را در اسرع وقت اطلاع دهید. هماستانیها میتوانند موارد حریق را از طریق شمارههای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ (امداد جنگل و مرتع) گزارش کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، شکاری وی با تأکید بر اینکه بخش عمده آتشسوزیها منشأ انسانی دارد، افزود: «تجربه سالهای گذشته نشان میدهد اغلب حریقهای عرصههای طبیعی بر اثر بیاحتیاطی رخ میدهد؛ رهاسازی تهسیگار، روشن کردن آتش برای پختوپز، سوزاندن بقایای گیاهی و زباله، پارک خودرو روی علفهای خشک و حتی استفاده از ابزارهای ایجاد جرقه در طبیعت، میتواند یک آتشسوزی گسترده را رقم بزند.»مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به حساسیت بالای مراتع، جنگلهای دستکاشت و عرصههای مرتعی استان در روزهای گرم و بادخیز، تصریح کرد: «از همه هماستانیها، گردشگران، دامداران، بهرهبرداران و جوامع محلی درخواست میکنیم از هرگونه روشن کردن آتش در مراتع و حاشیه جادهها خودداری کنند و در صورت ضرورت، آتش را فقط در محلهای ایمن و کنترلشده روشن کرده و پیش از ترک محل، از خاموش شدن کامل آن اطمینان داشته باشند.»مهندس شکاری خواستار مشارکت فعال مردم در پیشگیری و اعلام سریع حریق شد و ادامه داد: «در صورت مشاهده دود یا آتش در عرصههای طبیعی، موضوع را در اسرع وقت اطلاع دهید. هماستانیها میتوانند موارد حریق را از طریق شمارههای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ (امداد جنگل و مرتع) گزارش کنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
ورود ۱۷ دستگاه اتوبوس نسل جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی شیراز
-
تأمین اجتماعی سرمایه بیننسلی کارگران است
-
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آبرسانی به مرز چیلات
-
همافزایی گمرک میلک و منطقه آزاد سیستان در خدمت رونق تجارت مرزی
-
سهم عمده جابجایی مسافر در بوشهر مربوط به پرسنل پارس جنوبی است
-
هشدار مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی نسبت به افزایش خطر حریق در مراتع استان
-
کاهش ۲۸ درصدی تخلفات اضافهبار در خوزستان
اخبار روز
-
جایگاه و نقش ارزشمند ایمنی در ارائه سرویس هوانوردی و فرودگاهی کشور
-
عرضه اولیه سهام شرکت گروه توسعه مالی فیروزه در بورس تهران
-
میزبانی آنلاین ایران در برگزاری کنوانسیون حفاظت از محیط زیست خزر
-
پیش بینی اختصاص 100 میلیارد تومان جهت احیای تالاب بین المللی انزلی
-
لغو تمامی پروازهای کشور تا اطلاع ثانوی
-
دو تنگه در مُشت تهران؛ استراتژی «شبکه لجستیکی واحد» روی میز ایران
-
تجربیات موفق اداره کشور در دوره جنگ را باید مستند و الگوبرداری کنیم
-
ترخیص و واردات بیش از 1.6 میلیون تُن کالای اساسی از طریق مبادی مناطق آزاد کشور
-
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار میتواند به یکی از قطبهای صنعتی شرق کشور تبدیل شود
-
پهنه تکاملی زنجیره ترانزیت شمال غرب کشور در کریدورهای بینالمللی
-
اختلال در کریدورهای هوایی خاورمیانه؛ زنگ خطر برای صنعت گردشگری جهان
-
پایان عصر لجستیک ارزان
-
نمایش زنبورهای سرخ در بامداد پر ماجرای خلیج فارس
-
باور به کیفیت کشتیسازی ایران ضعیف است
-
جنایت علیه یک تمدن
-
ضرورت افزایش مصرف ماهی در وعدههای غذایی
-
تداوم سالانه پسروی آب دریای خزر به میزان20 سانتی متر
-
ابرپروژه بندر نوشهر در آستانه بهرهبرداری
-
توسعه خطوط ریلی داخل بندر کاسپین در دستور کار قرار گرفت
-
بخشی از آزادراه تبریز–مرند تا پایان شهریور زیر بار ترافیک میرود



