رئیس بانک مرکزی

تداوم روند نزولی قیمت ارز در روز های آینده

رییس کل بانک مرکزی گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت نرخ ارز در بازار از ۲۸ هزار تومان به ۲۶ هزارتومان بودیم و انتظارداریم این روند ادامه یابد.  
به گزارش اقتصادسرآمد،اکبر کمیجانی در سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی افزود: سال گذشته اقداماتی برای تامین ارز مورد نیاز برای تامین واکسن شروع شد و این روند در ماه های اخیر سرعت یافت و هم اکنون مشکلی در تامین واکسن نداریم.  
وی افزود: در حال حاضر تامین ارز برای خرید واکسن انجام شده است و در روزهای اخیر شاهد آرامش بازار ارز و شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و انتظار داریم این روند ادامه یابد.  
کمیجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به دستاوردهای بزرگ انقلاب پرداختند و توصیه‌های اساسی و مهمی برای حرکت به سمت جهاد بزرگ برای ساخت ایران اسلامی را فرمودند.
وی با بیان اینکه پرداختن به علم و دانش و مبارزه با فساد و استقلال و آزادی و روابط خارجی و همچنین سبک زندگی و مرزبندی با دشمن به عنوان سرفصل های بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه وظایف دولت نیست و نگاه به خارج و استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور و بودجه‌بندی نامتوازن و عدم سیاست‌های اجرایی اقتصاد و همچنین هزینه‌های زائد در دستگاه‌های حکومتی از جمله ناکامی‌های مطرح شده از در بیانیه گام دوم بود و رهبر معظم انقلاب  راه حل این چالش‌ها را اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.  
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سیاست های ارزی و بانکی ‌تاکید کرد: نظام بانکی جایگاه بسیار بزرگی در اقتصاد ایران دارد و نقش محوری را در تامین مالی اقتصاد  می‌کند. امروزه هنوز با وجود توسعه و رشد فعالیت بورس و اوراق بهادار، کماکان نقش محوری بر عهده نظام بانکی است و ۷۰ تا ۸۰ درصد تامین مالی پروژه‌ها از طریق بانک ها انجام می شود.
کمیجانی تصریح کرد: منابع جذب و تجهیز شده در بانک‌ها در قالب تسهیلات بانکی و با توجه به عقود اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد و به بهره برداری می‌رسند. عقود مبادله ای و مشارکتی را داریم و بنا به ماهیت این عقود، ‌ ماهیت کار اجازه می‌دهد در عقود مبادله‌ای نرخ سود توافق شده با نرخ ثابت باشد و در عقود مشارکتی سود و زیان شرکا مدنظر است.
 تداوم روند نزولی  قیمت ارز در روز های آینده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه